کد خبر: ۲۰۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 07
وقتی دانشجویی با مجوز رسمی وزارت علوم به خارج از کشور مهاجرات می‌کند باید ارز دانشجویی به او اختصاص پیدا کند و در صورت تعلل وزارت علوم در این زمینه کمیسیون آموزش و تحقیقات حتما به این موضوع ورود می‎کند
شفاآنلاین>بیمه و بانک > عضو کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر اینکه حذف ارز دانشجویی و فرصت‌های مطالعاتی مراوده علمی کشور با دنیا را قطع می‌‎کند، تأکید کرد: اختصاص ارز برای امور علمی پس از موضوعاتی همچون اختصاص ارز به دارو و کالاهای اساسی باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش شفاآنلاین، حبیب اله دهمرده با انتقاد از بلاتکلیفی ایجاد شده درباره اختصاص ارز دانشجویی به دانشجویان(Students)، عنوان کرد: وقتی دانشجویی با مجوز رسمی وزارت علوم به خارج از کشور مهاجرات می‌کند باید ارز دانشجویی به او اختصاص پیدا کند و در صورت تعلل وزارت علوم در این زمینه کمیسیون آموزش و تحقیقات حتما به این موضوع ورود می‎کند.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا مواردی مانند اختصاص ارز به دارو و کالای اساسی برای کشور یک اولویت است اما پس از این اختصاص ارز به این موارد، موضوعاتی مانند اختصاص ارز به دانشجویانی که در حال تحصیل در خارج از ایران هستند، به حال خود رها شوند.

نباید اجازه داد مراودات علمی کشور با دنیا قطع شود

وی تصریح کرد: از سوی دیگر یکی دیگر از دغدغه‌های وزارت علوم، اختصاص ارز برای فرصت‌های مطالعاتی اساتید و دانشجویان است که اگر ارز به این بخش نیز اختصاص پیدا نکند، ارتباط علمی ایران با سایر نهادها از بین می‌‎رود.

دهمرده اظها کرد: در شرایطی که کشور برنامه‌‎های گسترده‌ای برای توسعه مراودات علمی با دنیا دارد باید ابزار آن برای تحقق این مهم را نیز در نظر گرفت که ابزار اصلی این مسئله همین اختصاص ارز برای مباحث علمی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه درخواست وزارت علوم این است که نرخ ارز دانشجویی برای شش ماهه دوم سال نیز همانند شش ماهه اول سال پرداخت شود، افزود: برای 6 ماهه دوم نیز نرخ ارز (currency)تحویلی به دانشجویان باید همان نرخ ارز دولتی باشد و در این زمینه دانشجویان به مشکلی برنخورند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: