کد خبر: ۲۰۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 05
محک از معدود مراکز ایرانی است که با گروه iBFM اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذارد و پروتکل‌های درمانی به روزرسانی شده را از این گروه دریافت می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی خون و آنکولوژی کودکان گفت: یکی از اهداف سومین کنگره بین‌المللی خون و آنکولوژی کودکان بررسی روش‌های مؤثر در درمان سرطان کودکان است.

به گزارش شفا آنلاین: دکتر مریم تشویقی، دبیر اجرایی کنگره و فوق‌تخصص  خون و سرطان<Cancer>کودکان در خصوص موضوعاتی که در کنگره سه روزه خون و آنکولوژی کودکان مطرح می‌شود، عنوان کرد: محک از معدود مراکز ایرانی است که با گروه iBFM اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذارد و پروتکل‌های درمانی به روزرسانی شده را از این گروه دریافت می‌کند.

بر همین اساس با توجه به تغییرات به وجود آمده در برنامه‌های درمانی بیماری‌های ALL و AML  (سرطان حاد خون کودکان) در سال‌های اخیر، دو روز اول این کنگره به بررسی روش‌های مؤثر درمان این بیماری‌ها اختصاص داده شده است. روز سوم نیز یکی دیگر از سرطان‌های شایع به نام لنفوم بررسی تا درمان‌های مؤثر در این زمینه ارائه شود.

تشویقی با توضیح بخش مرتبط با دانشجویان در این کنگره افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف محک از برگزاری کنگره‌ خون و آنکولوژی کودکان این است که پزشکان جوان و دانشجوها را در جریان به روزرسانی این علم قرار دهد. از این رو بخشی در این کنگره به دانشجویان اختصاص داده شده است، تا بتوانند از مطالب علمی آن بهره‌مند شوند.

همچنین این همایش فرصتی را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا بتوانند با اساتید متبحر ملی و بین‌المللی در زمینه درمان سرطان کودکان ارتباط برقرار کنند و به ادامه تحصیل در این رشته علاقه‌مند شوند.

دبیر اجرایی این کنگره با اشاره به تشویق دانشجویان جوان برای همکاری با محک از طریق این کنگره گفت: «آموزش دانشجویان در قالب کنگره‌های بین‌المللی، باعث می‌شود همکاری مؤثری بین آن‌ها و مؤسسه خیریه محک در آینده صورت گیرد. در پایان این سه روز نیز به این افراد گواهی شرکت در این کنگره ارائه خواهد شد.

بهره‌مندی از دانش متخصصان ملی و بین‌المللی

دکتر تشویقی در ادامه سخنران‌های این همایش را به دو گروه ملی و بین المللی تقسیم کرد و گفت: این افراد خلاصه‌ای از مقاله و سخنرانی خود را برای کمیته علمی کنگره ارسال کردند و پس از تطبیق نقطه نظرات ایشان با اهداف کنگره به عنوان سخنران در این مراسم انتخاب شدند. همچنین تعدادی از سخنران‌ها نیز بر اساس رتبه علمی‌شان در مباحث مطرح شده به این کنگره دعوت شده‌اند.

وی در پایان افزود: امیدواریم در این رویداد علمی که با حضور اساتید و صاحب‌نظران حوزه سرطان کودک از داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود، آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی این حوزه مورد بررسی و بهره‌برداری قرار گیرد و باور داریم با برگزاری چنین کنگره‌هایی در محک شاهد ارتقاء سطح کیفی خدمات درمانی به همه کودکان مبتلا به سرطان باشیم.

لازم به ذکر است جهت ارتقای دانش و تبادل تجربیات در حوزه درمان سرطان کودکان<Childhood cancer> که یکی از مسئولیت‌های محک است، هزینه شرکت در این کنگره به صورت رایگان بوده و تمامی هزینه‌های این مراسم توسط حامی مالی پرداخت شده است.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: