کد خبر: ۲۰۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 04
در بیشتر بیماران، فلج صورت یک بیماری موقت و گذرا است علائم بعد از چند هفته شروع به بهبودی می‌کند و در ظرف شش ماه کاملا رفع می‌شود، اما در تعداد کمی از افراد به صورت مادام‌العمر ‌باقی می‌ماند

شفا آنلاین>سلامت>بلز پالسی‌ به نام‌های فلج بلز یا فلج صورت هم شناخته می‌شود که در هر سنی ممکن است روی دهد علت دقیق آن ناشناخته است


به گزارش شفا آنلاین: دکتر غلامرضا رئیسی متخصص طب فیزیکی و توان بخشی و استاد دانشگاه تهران گفت: بلز پالسی‌ به نام‌های فلج بلز یا فلج صورت<Paralysis of the face> هم شناخته می‌شود که در هر سنی ممکن است روی دهد علت دقیق آن ناشناخته است، اما تصور می شود که در نتیجه ورم و التهاب ‌عصبی است که عضلات یک طرف صورت کنترل نمی‌شود.

وی افزود: در بیشتر بیماران، فلج صورت یک بیماری موقت و گذرا است علائم بعد از چند هفته شروع به بهبودی می‌کند و در ظرف شش ماه کاملا رفع می‌شود، اما در تعداد کمی از افراد به صورت مادام‌العمر ‌باقی می‌ماند.

دکتر رئیسی تصریح کرد: از علائم فلج ‌بلز می‌توان به افتادگی صورت یا مشکل شدن تغییر حالات چهره درد در‌آرواره، افزایش حساسیت به صدا در سمت مبتلا به ‌بلز پا‌لسی، سر درد، کاهش حس چشایی و غیره اشاره کرد.

وی همچنین در رابطه با علل این بیماری گفت: گر چه علت دقیق آن مشخص نیست، اما اغلب به تماس با ویروس‌ها نسبت داده می‌شود ویروس‌هایی که با ‌‍بلز پالسی‌ ارتباط داده می‌شوند شامل ،‌آبله مرغان، ز‌ونا، سرخچه‌، اوریون، "آنفولانزا نوع ب” و غیره هستند.

دکتر رئیسی در رابطه با درمان این بیماری تصریح کرد: در درمان اولیه فلج صورت و برای تسکین درد از دارو‌هایی مثل لیبو‌پروفن، آسپر‌ین، و استامینوفن، استفاده می‌شود، اما در موارد حاد‌تر از درمان‌های طب فیزیکی و توان بخشی استفاده می‌شود.
وی افزود: در درمان این بیماری همچنین از کورتون‌ و دارو‌های کور‌تونی و دارو‌های ضد ویروس نیز استفاده می‌شود.

دکتر رئیسی تصریح کرد: ویتامین ب۶ و ب۱۲ نیز به رشد عصب کمک می‌کنند و در درمان این بیماری موثر هستند.yjc



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: