کد خبر: ۲۰۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018September 04
برای برخورد با تخلفات عرصه سلامت، شناسایی گلوگاه‌های تخلف، ریشه‌یابی علل و عوامل بروز تخلف و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه موجود در سازمان تعزیرات حکومتی، تفاهم‌نامه همکاری بین دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با این سازمان امضا شد
شفا آنلاین>سلامت>معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت از امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با تخلفات حوزه طب ایرانی و مکمل خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین: دکتر نفیسه حسینی یکتا افزود:  برای برخورد با تخلفات عرصه سلامت، شناسایی گلوگاه‌های تخلف، ریشه‌یابی علل و عوامل بروز تخلف و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه موجود در سازمان تعزیرات حکومتی، تفاهم‌نامه همکاری<Cooperation> بین دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با این سازمان امضا شد.

وی در ادامه گفت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه، تحقق اهداف پیش‌بینی شده مشترک در حوزه‌های عملیاتی مربوط به برخورد با تخلفات عرصه سلامت، شناسایی گلوگاه‌های تخلف و ریشه‌یابی علل و عوامل بروز تخلف و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه موجود در سازمان تعزیرات حکومتی است.

حسینی یکتا افزود: شناسایی مراکز درمانی غیرمجاز در حوزه طب ایرانی و مکمل که در سطح کشور و یا در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند و نظارت بر تبلیغات درمانی و مراکز ارائه فراورده‌های طبیعی مورد استفاده در درمان، از محورهای مهم همکاری مربوط به حوزه درمان در این تفاهم‌نامه است و افراد متخلف به اداره کل حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان<consumers> سازمان تعزیرات معرفی می‌شوند.

معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت همچنین به محورهای همکاری در حوزه آموزش طب ایرانی و مکمل در تفاهم‌نامه با سازمان تعزیرات حکومتی اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، مراکز و موسسات غیرمجاز آموزشی در حوزه طب ایرانی و مکمل و گروه‌های فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز شناسایی و متخلفان به اداره کل حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان تعزیرات معرفی می‌شوند.


وی افزود: تهیه متن پیشنهادی برای تغییر و اصلاح آیین‌نامه‌های فعلی که به اندازه کافی بازدارنده نیستند، اعزام تیم‌های کارشناسی و نظارتی جداگانه یا مشترک در هر استان، تسریع در رسیدگی و اعلام رای و اقدام قانونی بر حسب مورد، تشکیل جلسات دو ماهیانه مشترک مدیریتی در سطح شهرستان برای برنامه‌ریزی و بررسی بازدیدهای انجام‌شده، از دیگر توافقات مطرح‌شده در این تفاهم‌نامه بوده و  مقرر شده است که هر شش ماه یکبار جلسات مشترک کشوری برای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری تشکیل شود.

تفاهم‌نامه همکاری دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با سازمان تعزیرات حکومتی، در شش ماده و دو نسخه تهیه شده است و به مدت دو سال اعتبار دارد که در صورت تمایل طرفین، قابل تمدید است. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: