کد خبر: ۲۰۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 30
آیا رنگ مو باعث ریزش موها میشود؟ دقیق تر می پرسیم ، میدانید رنگ مو دقیقا چه کاری با فولیکول موی شما از نقطه نظر علمی میکند؟
شفاآنلاین> سلامت> خیلی از شما موهای خود را رنگ می کنید . برای این کار ممکن است تن به دکلره کردن موهایتان هم بدهید ، انواع مش و هایلایت و هر تغییری که راضیتان کند . اما دقیقا میدانید که با رنگ کردن دقیقا چه کاری با موهایتان میکنید؟

به گزارش شفاآنلاین: آیا رنگ مو باعث ریزش موها میشود؟ دقیق تر می پرسیم ، میدانید رنگ مو دقیقا چه کاری با فولیکول موی شما از نقطه نظر علمی میکند؟

برای پاسخ به تمامی این سوال ها اول باید بدانید طی رنگ شدن دقیقا چه اتفاقی برای موهایتان می افتد؟

مرحله اول : رنگ مو برای اینکه بتواند روی موهای شما بنشید باید از محافظ طبیعی موهایتان عبور کند . این محافظ همان کوتیکول است .رنگ مو بوسیله آمونیاکی که در ترکیبش هست کوتیکول را شکسته و رنگ مو وارد ساقه مو میشود .

مرحله دوم : آب اکسیژنه (هیدروژن پراکسید) یا همان اکسیدان، وارد کورتکس میشود و رنگدانه های موی طبیعی شما را از بین می برد. در این حالت موهایتان حالن کاه مانند پیدا میکند . در واقع سفید کننده پروتئین های رنگدانه را اکسد و آنها را بی رنگ میکند . اساسا رنگ را از بین می برد و برای مولکول های جدید مو فضا ایجاد می کند .

مرحله سوم : رنگدانه جدید موجود در رنگ مو<hair color> وارد کورتکس می شود . برای لینکه متوجه شوید چگونه رنگ مو می ماند و با شستن از بین نمی رود ، باید مواد تشکیل دهنده رنگ مو را بشناسید . رنگ مو مجموعه ای از مواد شیمیایی<chemicals> است که ابتدا به صورت مولکول های کوچک (مونومرها) هستند که به اندازه کای کوچک هستند و می توانند به داخل مو نفوذ کنند . بعد از وارد شدن واکنش میدهند و مولکول های بزرگتر (پلیمرها) تولید می شوند . این پلیمر ها خیلی بزرگ هستند و نمی توانند از موهای شما پاک شوند و اینگونه است که رنگ مو می ماند .

پزشک آنلاین
دکتر مهین عباسپور (پوست، مو و زیبایی)




غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
0
با سلام چگونه میتوان موهای ریخته شده در خانم ها به خاطر مصرف اکسیدان دوباره به حالت اول برگرداند
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
0
سلام،من ریزش مو شدید دارم دوستام بهم پیشنهاد دادن رنگ بزنم جلو ریزششو میگیره، درسته یانه؟ یا اینکه رنگ بزنم بدتر نمیشه؟
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست به یک متخصص پوست و مو مراجعه نمایید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: