کد خبر: ۲۰۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 29
روز داروساز جای تبریک به همه فعالان این حوزه دارد. اما این تبریک گفتن ها کفایت نمی کند و باید برای رفع مشکلات حوزه داروسازی، چاره اندیشی کرد
شفاآنلاین>سلامت> عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: برای جلوگیری از ظهور رانت و گرفتاری های حاشیه ای آن، بهتر است تمام منابع دارویی و تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارویی از بازار ثانویه ارزی تامین شود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمد حسین قربانی، در افتتاحیه همایش ملی روز داروسازی ایران با تبریک به داروسازان کشور، اظهار داشت: روز داروساز جای تبریک به همه فعالان این حوزه دارد. اما این تبریک گفتن ها کفایت نمی کند و باید برای رفع مشکلات حوزه داروسازی، چاره اندیشی کرد.

وی افزود: صنعت داروسازی(Pharmacy) با سایر صنایع متمایز است، داروخانه هم با سایر مراکز متفاوت است. باید از این صنعت و از داروخانه ها حمایت ویژه ای داشته باشیم. زیرا، نظام سلامت به داروخانه های فعال و با نشاط نیاز دارد، داروخانه هایی که اقتصاد آنها ایمن باشد.

قربانی ادامه داد: پرداخت به موقع مطالبات داروخانه ها و تامین ۴۲۰۰ میلیارد تومان برای دارو(medicine) و توزیع آن، از دغدغه های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است.

وی در همین زمینه افزود: قرار شد این منابع را در یک حساب واحد قرار دهند ولی این حساب ها پراکنده شد و در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفت که منجر به انحراف برنامه شد، خوشبختانه وزیر بهداشت قول داد ترتیب اثر بدهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد: برای جلوگیری از ظهور رانت و گرفتاری های حاشیه ای آن، بهتر است تمام منابع دارویی و تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارویی از بازار ثانویه ارزی تامین شود و دولت از محل درآمدهای آن، مابه التفاوت ارزی را به بیمه ها بدهد.

قربانی ضمن ابراز امیدواریی برای عملیاتی شدن این موضوع در چند ماه آینده، گفت: در شرایط امروز، وارد کننده مواد اولیه یا سرمایه گذار در بخش تولید دارو، گرفتار سیکل معیوب در بانک مرکزی و سایر دستگاه ها شده است. لذا، پیشنهاد ما این است که این بروکراسی باید در اختیار یک سازمان واحد قرار گیرد و شاید بهترین گزینه، سازمان غذا و دارو باشد.

همایش روز ملی داروسازی ایران، با محوریت جایگاه داروسازان در توسعه صنایع آرایشی و بهداشتی از امروز به مدت سه روز در هتل المپیک تهران آغاز بکار کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: