کد خبر: ۲۰۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 29
بیماری دارو چیزی نیست که با گفتار درمانی یا دارو نماها حل شود. اگر هزاران مصاحبه کنیم و بگوییم کمبود دارویی نداریم، کمبود را مردم در داروخانه ها و دفترچه به دست احساس خواهند کرد. اگر نظام عرضه و تقاضای دارو به هم بریزد حداقل دو سال طول می کشد که به حالت اولیه بازگردد
شفاآنلاین>سلامت> عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، گفت: بیماری دارو چیزی نیست که با گفتار درمانی یا دارو نماها حل شود.

به گزارش شفاآنلاین، محمدرضا زرگرزاده، در آستانه برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته(ایران فارما)، تاکید کرد: بیماری دارو چیزی نیست که با گفتار درمانی یا دارو نماها حل شود. اگر هزاران مصاحبه کنیم و بگوییم کمبود(Shortage) دارویی نداریم، کمبود را مردم در داروخانه ها و دفترچه به دست احساس خواهند کرد. اگر نظام عرضه و تقاضای دارو به هم بریزد حداقل دو سال طول می کشد که به حالت اولیه بازگردد.

مهرداد علیمیان دیگر عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران نیز یکی از ویژگی های نمایشگاه را مذاکره با همکاران خارجی این حوزه دانست و گفت: این واقعیت را باید پذیرفت که به خاطر شرکت های چند ملیتی نمی توان در همه حوزه های صادرات وارد شد.

وی توضیح داد: ما از نظر بازارهای مختلف منحصر به عراق نیستیم. صنعت دارویی ایران در روسیه داروی هایتک می فروشد. بازاری بسیار خوب که به این راحتی نمی توان به آن ورود پیدا کرد.

علیمیان گفت: به روز شدن این صنعت کمک بسیاری در توسعه صادرات خواهد داشت. ارتباط ما باید با شرکت های خارجی حفظ شود تا به این طریق بتوانیم صادرات را توسعه دهیم.

مهناز خانوی مدیرکل امور فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان این مطلب که هفتمین همایش طلای سبز همزمان با چهارمین نمایشگاه ایران فارما برگزار خواهد شد، افزود: یک سال است که بحث واردات داروهای (Medications)طبیعی دچار محدودیت شده و ممنوع است. در اولین نشستی که به منظور مشخص کردن اهداف برگزاری این دوره همایش طلای سبز داشتیم، اولین چالشی که مطرح شد همین موضوع بود که در شرایط موجود واردات داروهای طبیعی ممنوع است و شرایط ارزی جدیدی به وجود آمده است و شرایط تولید تغییر پیدا کرده است. به همین دلیل نگاه به تهدیدها و فرصت هایی که در حال حاضر وجود دارد، شعار مورد توجه این دوره همایش طلای سبز است.

وی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که تهدیدی که در حال حاضر وجود دارد و مسائلی که در زمینه واردات ماده اولیه داروهای گیاهی بوجود آمده است، برای تولیدکنندگان تبدیل به یک فرصت شده است. برای ارتقای ظرفیت تولیدات و برای شناخت پتانسل های موجود برای تامین ماده اولیه داروهای طبیعی که همان گیاهان دارویی می شود در این راستا وزات خانه به کمک وزارت کشاورزی، منابع طبیعی، معاونت های دارویی در سطح کشور عملا جلسات و سیاست گذاری هایی کرده اند که بنده به شخصه بسیار خوشبین هستم.

خانوی توضیح داد: همایش طلای سبز در این دوره به شدت استقبال می کند از اینکه اهداف و مسیرهایی را که در حال حاضر و در شرایط موجود می تواند برای تولید رهگشا باشد شناسایی و حمایت کند.

چهارمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته(ایران فارما)، در روزهای دوم تا چهارم مهر ۹۷ در محل مصلی بزرگ تهران، برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: