کد خبر: ۲۰۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 28
این شربت تاثیری چشمگیر در کاهش اسید معده، رفع زخم معده و اثنی‌عشر (دوازدهه)، ورم روده‌ها، نفخ شکم، التهاب و سرطان معده دارد و به علت داشتن اسید گلیسریزیک به ترمیم زخم معده و روده‌ها کمک می‌کند
شفاآنلاین>سلامت> یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را به علت داشتن اسید گلیسریزیک در ترمیم زخم معده و روده‌ها موثر دانست.

به گزارش شفاآنلاین، شربت شیرین‌بیان حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۵، B۶ ، پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، سلنیوم، منیزیم، روی، سیلیکون، فلاونوئید، کولین، اسید گلیسریزیک، تیمول، پلی‌فنول و کومارین است.

برای بررسی خواص شربت شیرین‌بیان و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی مطالبی را عنوان نمودند.

مهم‌ترین خواص شربت شیرین‌بیان

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت شیرین‌بیان اظهار کرد: این شربت تاثیری چشمگیر در کاهش اسید معده، رفع زخم معده و اثنی‌عشر (دوازدهه)، ورم روده‌ها، نفخ شکم، التهاب و سرطان(Cancer) معده دارد و به علت داشتن اسید گلیسریزیک به ترمیم زخم معده و روده‌ها کمک می‌کند.

وی درباره خواص دیگر شربت شیرین‌بیان، گفت: این شربت نقشی موثر در بهبود رفلاکس معده (برگشت غذا از معده به مری) و ناراحتی‌های تنفسی مانند عفونت ریه، آسم و سرفه دارد، همچنین عفونت معده (هلیکوباکترپیلوری)، سوزش و احساس سنگینی معده، گرفتگی عضلات و روماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید) را رفع می‌کند.

عظمایی تاکید کرد: مصرف شربت شیرین بیان به ترک سیگار و درمان هپاتیت کمکی شایان می‌کند؛ این شربت نقشی موثر در تقویت بینایی، معده، روده‌ها و سیستم ایمنی بدن، افزایش طول عمر و رفع یبوست، بواسیر (هموروئید)، ورم پروستات و تصلب شرایین (سفتی و گرفتگی عروق) دارد؛ همچنین برای افرادی که دچار فشار خون پایین هستند، مفید است.

وی یادآوری کرد: مبتلایان به فشار خون(blood pressure) بالا، زنان باردار و افرادی که دچار اختلالات کبدی، کلیوی و تیروئیدی هستند باید در مصرف شربت شیرین‌بیان احتیاط کنند.

مواد لازم برای تهیه سه لیتر شربت شیرین‌بیان

ریشه شیرین‌بیان                               ۸۰۰ گرم
عسل                                              ۴۰۰ گرم
آب معمولی یا آب مقطر                        یک و نیم لیتر

طرز تهیه شربت شیرین‌بیان

- ریشه شیرین‌بیان خشک را به خوبی بشویید و پوست آن را جدا کنید.
- ماده زرد رنگ وسط ریشه شیرین‌بیان را خُرد و آسیاب کنید.
- پودر شیرین‌بیان را با یک و نیم لیتر آب معمولی یا آب مقطر در ظرفی بریزید و بگذارید ۱۲ ساعت بماند.
- محلول ریشه شیرین‌بیان و آب را در حرارت غیر مستقیم بجوشانید تا مقداری از آب آن تبخیر شود.
- ظرف را از روی اجاق گاز بردارید؛ پس از اینکه دمای محلول ریشه شیرین‌بیان و آب، متعادل (۵۰ درجه سانتی‌گراد) شد عسل را به مواد درون ظرف اضافه کنید.
- محلول ریشه شیرین‌بیان، آب و عسل را به خوبی هم بزنید تا شربت قوام بیاید.
- شربت شیرین بیان را روزانه سه استکان ۱۵ دقیقه قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید.
- برای تهیه یک استکان از شربت ریشه شیرین‌بیان، ۲ قاشق مرباخوری از این شربت غلیظ را با یک استکان آب جوشیده شده ولرم مخلوط و میل کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار