کد خبر: ۲۰۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 27
. اگر این ویتامین در بدن شما بسیار کم شود خطر ابتلا به سرطان های مختلف را تا حد زیادی در بدن شما افزایش می دهد.
شفا آنلاین>سلامت>معمولا اکثر افراد زمانی که به کمبود ویتامین و یا عوارض کم بود آن ها و یا خواصشان فکر می کنند، به فکر مصرف چند قرص ویتامین C و یا B می افتید که آشنایی بیشتری با آن ها داریم، اما آیا تا به حال به عوارض کمبود ویتامین دی<Vitamin d> و یا خواص این ویتامین فکر کرده اید؟ هرچند تحقیقاتی که در باره این بیماری شکل گرفته است هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد اما با این وجود اینکه کمبود این ویتامین باعث بروز ضعف و درد در ماهیچه های بدن کم کاری مفاصل و از کار افتادن آن ها احساس درد در مفاصل بی حوصلگی و خستگی می شود ثابت شده است .

به گزارش شفا آنلاین:اگر این ویتامین در بدن شما بسیار کم شود خطر ابتلا به سرطان های مختلف را تا حد زیادی در بدن شما افزایش می دهد. این ویتامین سطح کلسیم در خون را نیز کنترل می کند. این ویتامین حلال در چربی می باشد و در نگه داری استخوان ها نقش به سزایی دارد. علاوه بر تمام این ها این ویتامین به جذب بهتر و سریع تر کلسیم در سیستم گوارش و رشد بهتر استخوان ها در بدن کمک شایانی انجام می دهد. در ادامه مطلب با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید تا بدانیم کمبود ویتامین دی باعث چه میشود؟

راحت ترین و بهترین راه و روش جذب این ویتامین نور خورشید می باشد، شما برای تامین ویتامین D مورد نیاز خود در تابستان تنها 5 الی 10 دقیقه و در زمستان به 30 دقیقه افتاب نیازمند هستید. برای مصرف این ویتامین به شکل دارویی مکمل های دارای این ویتامین تجویز می شود. قرص هایی که در آن ها از ویتامین D3 استفاده شده است بهتر از آن هایی که در خود ویتامین D2 دارند می باشند زیرا این ویتامین راحت تر جذب بدن می شود. کمبود این ویتامین تنها و تنها با ازمایش خون قابل مشاهده می باشد. برای جذب بهتر این ویتامین بهتر است آن را با اجیل اواکادو و پنیر مصرف کنید، البته قابل ذکر است که جذب این ویتامین در شب بهتر انجام می شود و توصیه می شود این ویتامین را در شب مصرف کنید. ویتامین D را می توان از طریق خوراکی هایی از جمله ماهی های ساردین و سالمون، شیر، قارچ و تخم مرغ تامین کرد اما میزان ویتامین D ان ها به اندازه کافی نمی باشد و تنها 5 تا 10 در صد نیاز بدن ما را تامین می کنند. کمبود این ویتامین در سنین بالا باعث شکستگی استخوان ها می شود. البته بزرگترین معضلی که در کمبود ویتامین D شما را تهدید می کند پوکی استخوان و سرطان های مربوط به استخوان است. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: