کد خبر: ۲۰۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 27
عفونت ازجمله علت های عمده بروز سرماخوردگی و گلودرد در کودکان است که به طور کلی عفونت دلایل ویروسی، انگلی، قارچی و میکربی دارد

شفا آنلاین>سلامت>استامینوفن چه تاثیرات مختلفی روی بدن خردسالان  میگذارد و باعث بروز چه آسیب هایی به آن ها می شود چه مراقبت هایی برای گلودرد خردسالان باید در پیش بگیریم

به گزارش شفا آنلاین:فوق تخصص عفونی کودکان با اشاره به اینکه مصرف خودسرانه استامینوفن<The arbitrary use of acetaminophen> در کودکان سبب تحلیل سیستم ایمنی آنها می شود، گفت: رماتیسم قلبی در کودکان ۶ تا ۸ سال شایع تر است.

پرویز طباطبایی در رابطه با علل گلودرد در کودکان، اظهار داشت: عفونت ازجمله علت های عمده بروز سرماخوردگی و گلودرد در کودکان است که به طور کلی عفونت دلایل ویروسی، انگلی، قارچی و میکربی دارد.

وی با اشاره به اینکه عفونت با دلایل ویروسی شایع ترین علت سرماخوردگی در کودکان است، افزود: درمان این نوع سرماخوردگی اصولاً احتیاح به اقدام خاصی نداشته و نباید آنتی بیوتیک مصرف شود. همچنین اکثر عفونت ها در بچه ها از نوع ویروسی بوده، ولی در صورت بروز تب با درجه های بالا، باید اقدامات پزشکی مؤثر انجام شود.

فوق تخصص عفونی کودکان ادامه داد: عفونت های میکربی در صورت عدم درمان در سن 6 تا 8 سال خطرناک بوده و احتمال رماتیسم قلبی در کودکان را به همراه دارد؛ چراکه این عفونت میکربی به دلیل فعالیت میکروب استرپتوکوک ایجاد شده و عوارض زیادی را برای کودکان سبب می شود.
طباطبایی ادامه داد: عفونت های میکربی، غدد لنفاوی زیر چانه کودکان به صورت یک طرفه بزرگ شده و دردناک است، ولی در عفونت های ویروسی بزرگ شدن این غدد دو طرفه بوده و اصولاً همراه با این مشکل آبریزش بینی و عطسه نیز همراه است.

وی تصریح کرد: در عفونت های میکربی به طورکلی آبریزش بینی و سرفه مشاهده نمی شود و تب در کودک نیز درجه بالایی دارد، به طورکلی در عفونت های ویروسی نیز دوره بیماری طی 5 تا6 روز به پایان می رسد.

استاد دانشکده علوم پزشکی تهران با بیان اینکه مصرف بی رویه استامینوفن در کودکان سبب تحلیل سیستم ایمنی آنها می شود، خاطرنشان کرد: والدین باید از مصرف خوسرانه هرگونه دارو ازجمله آنتی بیوتیک ها جدا خودداری کرده و جهت درمان به موقع در کودکان خود اقدام کنند.

طباطبایی در پایان گفت: گلودرد چه از نوع ویروسی باشد و چه از نوع باکتریایی، برای تسکین درد، باید بیمار در خانه بماند و استراحت کند تا هم زودتر بهبود یابد و هم دیگران را مریض نکند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: