کد خبر: ۲۰۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 25
برای رفع خشکی پوست خود و خلاص شدن از عوارض و علادم آزاردهنده آن، نیاز دارید برخی مراقبت‌های پوستی را در برنامه روزانه خود قرار دهید و آن را به حال خودش رها نکنید
شفا آنلاین>سلامت>افرادی که دارای پوست خشک هستند، به خوبی می‌دانند چه مشکلاتی باعث آزارشان می‌شود. پوست خشک باعث خارش می‌شود، باعث احساس ناخوشایند کشیدگی در پوست می‌شود و همراه با پوسته و لکه‌های قرمز است.

به گزارش شفا آنلاین:برای رفع خشکی پوست خود و خلاص شدن از عوارض و علادم آزاردهنده آن، نیاز دارید برخی مراقبت‌های پوستی را در برنامه روزانه خود قرار دهید و آن را به حال خودش رها نکنید.

افرادی که دارای پوست خشک<dry skin> هستند، به خوبی می‌دانند چه مشکلاتی باعث آزارشان می‌شود. پوست خشک باعث خارش می‌شود، باعث احساس ناخوشایند کشیدگی در پوست می‌شود و همراه با پوسته و لکه‌های قرمز است. برای رفع خشکی پوست خود و خلاص شدن از عوارض و علادم آزاردهنده آن، نیاز دارید برخی مراقبت‌های پوستی را در برنامه روزانه خود قرار دهید و آن را به حال خودش رها نکنید.
 

 
داشتن پوست خشک به عوامل مختلفی مانند هورمون ها، آب و هوا، ژنتیک، بیماری‌های خود ایمنی مانند پسوریاسیس و سبک زندگی بستگی دارد. با توجه به اینکه به چه دلیلی پوست شما به عنوان پوست خشک شناخته شده است، می‌توانید برای درمان و پیشگیری از علائم اذیت کننده اقدامات لازم را انجام دهید.
 
پوست خشک در همه فصول
اگر در فضای داخلی خانه خود از کولر و پنکه در فصل گرم و از وسایل گرمایشی در فصل سرد استفاده می‌کنید، هوای خانه را مرطوب نگه دارید. زمانی که خانه گرم باشد، خصوصا زمانی که وسایل گرمایشی مانند شومینه روشن هستند، هوای خانه به میزان زیادی رو به خشکی می‌رود و می‌تواند پوست خشک شما را خشک‌تر کند.
 
در هوای سرد به جای پوشیدن لباس‌های پشمی و حساسیت زا که موجب خارش پوست می‌شوند، از متریال نرم و ضد حساسیت استفاده کنید تا التهاب پوست تان را بیشتر نکند.
 
به میزان زیادی آب بنوشید. زمانی که بدن شما میزان زیادی آب داشته باشد، پوست هم مرطوب است.
مواد غذایی را مصرف کنید که دارای میزان زیادی امگا ۳ هستند. ماهی سالمون، تخم کتان، گردو و روغن گلرنگ از خوراکی‌های دارای امگا ۳ هستند.
 
اگر روی سطح پوست خود لکه‌های قرمز مشاهده کردید، آن را با پارچه یا هر شیء سرد و خنک دیگری کمپرس کنید تا التهاب آن را بخواباند. استفاده از پماد هیدروکورتیزون در ناحیه ملتهب شده هم می‌تواند قرمزی آن را از بین ببرد.

کرم آبرسان
اگر از داشتن پوست خشک به دلیل عوارض آن رنج می‌برید، باید گفت: استفاده از محصولات مرطوب کننده ناجی شما هستند. زمانی که پوست خشک باشد و احساس خارش کنید، یعنی رطوبت پوست کم شده است. برای آب‌رسانی به یک مرطوب کننده نیاز دارید که سریع جذب پوست شود و آن را نرم کند و احساس خشکی و خارش آن را از بین ببرد.

هیچ چیزی نمی‌تواند مانند یک حمام طولانی شما را آرام کند، ولی باید این نکته را نیز متذکر شد که همین حمام طولانی می‌تواند یکی از دلایل خشک شدن پوست بدن شما باشد. حمام کردن طولانی آن هم با آب داغ و نه حتی آب ولرم می‌تواند چربی‌های طبیعی را از سطح پوست شما بشوید.
 
از این به بعد سعی کنید حمام کردن خود را کوتاه و آب را هم خنک نر کنید. فراموش نکنید که پس از بیرون آمدن از حمام و خشک شدن سطح پوست، حتماً از کرم و محصولات مرطوب کننده استفاده کنید.
 
خرید بهتر محصولات پوستی
تنوع و تعداد محصولات مراقبتی پوست در اندازه، مدل‌ها و برند‌های مختلف به اندازه‌ای زیاد است که قطعاً زمانی که بدون هدف خاص برای خرید یک محصول مشخص به داروخانه یا فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی می‌روید، برای انتخاب آن‌ها دچار سردرگمی می‌شوید. ولی با دانستن از چند نکته کلی متوجه می‌شوید که به دنبال چه محصولی باشید که بیشترین تأثیر و سازگاری را با پوست شما داشته باشد:

با توجه به فصلی که درون آن هستید، محصول مرطوب کننده خود را تعویض کنید. یک محصول قوی و غلیظ‌تر برای فصل سرما و یک محصول دارای اس پی اف و محافظت کننده از اشعه ماورای بنفش برای فصل تابستان پیشنهاد می‌شود. محصولی را انتخاب کنید که به راحتی و سریع جذب شود.
 
مرطوب کننده شما بهتر است بدون الکل باشد. الکل می‌تواند کمی خشکی به همراه داشته باشد. پس مواد تشکیل‌دهنده محصول مورد نظر را چک کنید.
 
بهتر است به سراغ محصولات بدون اسانس و بدون رایحه بروید. درست است که این محصولات حس بهتری به شما می‌دهند، ولی شاید پوستتان را اذیت کند.
 
اگر همچنان با رعایت همه نکات گفته شده، پوست خشک همچنان شما را آزار می‌کند و آرامش پیدا نکرده است، به پزشک متخصص زیبایی و پوست مراجعه کنید. دیجی مگ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: