کد خبر: ۲۰۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 25
عوامل کنتراست معمولا قبل از تصویربرداری وارد بدن می شوند تا امکان تشخیص سلول های تومور با سهولت بیشتر صورت گیرد
شفا آنلاین>سلامت> محققان دانشگاه فناوری میسیس روسیه موفق به توسعه سیستمی شده اند که علاوه بر تشخیص دقیق و زودهنگام سلول های سرطانی، فرصت های درمانی بیشتری را در اختیار قرار می دهد.

به گزارش شفا آنلاین: فقدان کنتراست تصاویر پزشکی یکی از مهمترین چالش های روش های تشخیص غیر تهاجمی است. عوامل کنتراست 'Contrast agents' معمولا قبل از تصویربرداری وارد بدن می شوند تا امکان تشخیص سلول های تومور با سهولت بیشتر صورت گیرد. ذرات پارامغناطیسی گادولینیم و سوپر پارامغناطیسی آهن از جمله این عوامل هستند که حتی در مقادیر کم نیز می توانند برای بدن مضر<Harmful> باشند.

محققان برای حل این مشکل راه حلی اندیشیده اند. در این روش بجای ذرات مضر، از نانوذرات مگنتوفریتین استفاده می شود. مگنتوفریتین ترکیبی از پروتئین فریتین انسانی و هسته مغناطیسی است.

این ذرات می توانند به عنوان یک عامل کنتراست غیر تهاجمی مورد استفاده قرار گیرند. این ذرات با جذب سلول های تومور،‌ آنان را با دقت زیاد و سرعت بالا تشخیص می دهند، از طرفی با بدن انسان کاملا سازگار بوده و حساسیتی ایجاد نمی کنند. محققان تزریق وریدی این ذرات را پیشنهاده کرده اند.

علاوه بر تشخیص، این نانوذرات در فرآیند درمان نیز موثر هستند و می توان با ایجاد میدان مغناطیسی ضعیف و با ایجاد حرارت به نابودی آنان کمک کرد. ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: