کد خبر: ۲۰۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 26
برای تسکین و تعدیل سیاهی و کبودی دور چشم راه حلهای زیادی وجود دارد اما راه حل خاصی وجود ندارد یعنی نمی توان گفت فلان راه حل و درمان قطعا این مشکل را برطرف می کند. در چنین مواقعی بهترین راه حل استفاده از نسخه های طبیعی است که نه هزینه ای دارد و نه عوارض
شفاآنلاین> سلامت> برای تسکین و تعدیل سیاهی و کبودی دور چشم راه حلهای زیادی وجود دارد اما راه حل خاصی وجود ندارد یعنی نمی توان گفت فلان راه حل و درمان قطعا این مشکل را برطرف می کند. در چنین مواقعی بهترین راه حل استفاده از نسخه های طبیعی است.

به گزارش شفاآنلاین: برای تسکین و تعدیل سیاهی و کبودی دور چشم راه حلهای زیادی وجود دارد اما راه حل خاصی وجود ندارد یعنی نمی توان گفت فلان راه حل و درمان قطعا این مشکل را برطرف می کند. در چنین مواقعی بهترین راه حل استفاده از نسخه های طبیعی است که نه هزینه ای دارد و نه عوارض.

وقتی خود را در آینه نگاه می کنید و تصویر زنی پژمرده با چشمان خسته و بیحالت را میبینید، کسی که انگار بار روزها خستگی روی صورتش جا خوش کرده است با خود می گویید من که دیشب خوب خوابیده ام پس چرا سیاهی های زیر چشمهایم هیچ تغییری نکرده است. باید بدانید داشتن خواب کافی شبانه نمی تواند سیاهی زیر چشمانتان را از بین ببرد. شاید به کم شدن آن کمک کند، اما برای خلاصی از آن ابتدا باید به علت آن پی ببرید. به اینکه چه چیزی باعث ایجاد سیاهی زیر چشم شده است تا شاید بتوانید با از بین بردن آن علت از سیاهی خلاص شوید. اما بیشتر مواقع علت این سیاهی ها به این راحتی ها مشخص نمی شود. در این مواقع درمان های ساده و طبیعی بهترین راه حل است.

عوامل ایجاد سیاهی زیر چشم
تیرگی زیرچشم در بسیاری موارد ناشناخته است و هنوز علم نتوانسته علت دقیق آن را بگوید اما موارد بسیاری در این سیاهی ها دخیل هستند.

ژنتیك
مهمترین علت بروز سیاهی و كبودی زیرچشم، عامل ژنتیك است. اگر به طور ارثی پوست نازكی دارید، مسلما رگهای خونی زیر چشمتان، بیشتر مشخص میشوند. بسیاری از افرادی كه زیر چشم هایشان كبود و سیاه است، آن را از والدین خود ارث بردهاند.

سن و سال
سن و سال نیز یك عامل مهم دیگر است. در طول سالهای زندگی، پوست كلاژن خود را از دست می دهد و رگهای ریز زیر آن بیشتر دیده میشوند. حمام آفتاب این فرایند را تسریع میكند و باعث از بین رفتن بیشتر كلاژن و پیدایش خالهای رنگی روی پوست میشود.

حساسیتهای فصلی
حساسیت های فصلی باعث ترشح بیشتر هیستامین<Histamine> در بدن شده و به این ترتیب رگهای خونی<Blood vessels> ملتهب و متورم می شوند. پوست زیر چشم خود را با انگشتتان كمی بكشید. اگر پوست قسمت كشیده شده تیره تر و كبودتر شد، یعنی این مسئله در مورد شما بیشتر جنبه ژنتیك دارد یا اینكه در اثر افزایش سن و سال تیرهتر شده است؛ اما اگر رنگ آن تغییر نكرد و به همان حالت قبل بود، نشان میدهد كه تیرگی زیر چشمهایتان در اثر حساسیت یا اشعه های زیانبار نورخورشید ایجاد شده است.

پزشک آنلاین
دکتر هومان حسینی (پوست و مو)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: