کد خبر: ۲۰۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 25
نبود پروتئین کافی در بدن، موجب بروز آکنه می‌شود. پروتئین برای حفظ توده ماهیچه‌ای بدن، سلامت پوست، مو و ناخن بسیار ضروری است اما افرادی که رژیم غذایی گیاه‌خواری دارند نمی‌توانند تمام اسیدهای آمینه ضروری را دریافت کنند

شفا آنلاین>سلامت>این روزها افراد بسیاری سراسر دنیا به گیاه‌خواری روی‌ آورده‌اند. در بریتانیا بیش از سه میلیون نفر گیاه‌خوار هستند که بنابه گفته محققان سرویس سلامت همگانی بریتانیا، بسیاری از این افراد به کمبود ویتامین B12 شده‌اند. رایج‌ترین علامت کمبود این ویتامین، کم خونی و لرزش است اما کبود شدن رنگ ناخن‌ها یکی دیگر از علایم آن است که در موارد نادر و بیشتر در افراد گیاهخوار رخ می‌دهد.


به گزارش شفا آنلاین: بنا به اعتقاد محققان سرویس سلامت همگانی بریتانیا، گیاه‌خواری <vegetarianism>سلامت بدن را به خطر می‌اندازد که از جمله این خطرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خستگی و بی‌حالی

ویتامین B12 معمولا از طریق مواد خوراکی چون تخم‌مرغ، ماهی، مرغ و پنیر به بدن می‌رسد. کمبود این ویتامین می‌تواند موجب خستگی و بی‌حالی فرد شود. در ضمن B12، عصب و گلبول‌های خون را سالم نگه ‌می‌دارد و در ساخت دی‌ان‌ای، موثر است. از آنجایی‌که این ویتامین حلال در آب است، در بدن تولید نمی‌شود و باید از طریق رژیم غذایی وارد بدن شود. بدین ترتیب گیاهخواران از آن محروم می‌مانند.

آکنه

نبود پروتئین کافی در بدن، موجب بروز آکنه می‌شود. پروتئین برای حفظ توده ماهیچه‌ای بدن، سلامت پوست، مو و ناخن بسیار ضروری است اما افرادی که رژیم غذایی گیاه‌خواری دارند نمی‌توانند تمام اسیدهای آمینه ضروری را دریافت کنند. زنان و مردان به ترتیب ۵۵ و ۶۵ گرم پروتئین در روز نیاز دارند.

خطر ابتلا به دیابت

بسیاری از گیاه‌خواران برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن خود، پودر پروتئین مصرف می‌کنند. در این پودر، موادی وجود دارد که می‌توانند موجب التهاب در بدن شده و به مجرای گوارشی فرد صدمه بزنند. محتوای پر از قند مصنوعی این پودر نیز می‌تواند قند خون فرد را افزایش داده و در نهایت او را به بیماری دیابت مبتلا کند. قند مصنوعی، بدن را به دریافت غذاهای قندی بیشتر تشویق می‌کند.

مشکلات مجرای گوارشی

مصرف بیش از حد سبزیجات، مانند لوبیا، موجب نفخ می‌شود. پختن آنها هم  مواد مغذی‌شان را از بین می‌برد. گیاه‌خواران برای جبران کمبود پروتئین، لوبیا زیاد مصرف می‌کنند و موجب نفخ فراوان در مجرای گوارشی‌شان می‌شوند.

هیپرلیپیدمی (افزایش چربی خون)

گیاهخواران به مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده و سفید  متکی هستند که فاقد فیبر لازم هستند. مصرف زیاد این نوع کربوهیدرات‌ها خطر ابتلا به دیابت و چربی خون را افزایش می‌دهد. وقتی چربی خون فرد بسیار زیاد می‌شود او دچار هیپرلیپیدمی شده و خطر ایجاد لخته خون مرگبار در او بسیار افزایش می‌یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: