کد خبر: ۲۰۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018August 24
امید است ساخت بیمارستان مجهز چشم پزشکی به همت بخش خصوصی که به گردشگران سلامت نیز خدمات رسانی خواهد کرد مقدمه ای برای سرمایه گذاری ساخت بیمارستان در سایر رشته ها باشد
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: من ادعا دارم که سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان بالاترین بازدهی را دارد و سرمایه آن برای سرمایه گذاران ظرف پنج سال بازمی گردد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز جمعه در مراسم بهره برداری از بیمارستان چشم پزشکی بینا توسط بخش خصوصی در مشهد افزود: امید است ساخت بیمارستان (Hospital)مجهز چشم پزشکی به همت بخش خصوصی که به گردشگران سلامت نیز خدمات رسانی خواهد کرد مقدمه ای برای سرمایه گذاری ساخت بیمارستان در سایر رشته ها باشد.

وی ادامه داد: گرچه اکنون مشکلات اقتصادی و تغییر نرخ ارز به مردم فشار زیادی وارده کرده اما بطور مسلم شرایط ایران تغییر خواهد کرد و مسائل منطقه ای حل خواهد شد.

وزیر بهداشت همچنین گفت: اکنون فصل شفاف سازی است و همین جا اعلام می کنم که من از بیمارستان چشم پزشکی بینا در مشهد چه با واسطه و چه بی واسطه هیچ سهمی ندارم. این بیمارستان متعلق به همه چشم پزشکان مشهدی است که اینجانب ارادت خاصی به آنها دارم.

وی افزود: 30 سال پیش ساخت چنین بیمارستان مجهز چشم پزشکی در مشهد آرزوی من بود که برای ساخت آن تلاش شد اما به سرانجام نرسید و مجبور شدیم به تهران مهاجرت کرده و این اتفاق در آنجا رقم خورد.

دکتر هاشمی ادامه داد: 15 سال پیش که ما بیمارستان چشم پزشکی نور را در تهران افتتاح کردیم فقط مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برای بهره برداری از آن حضور یافت اما هیچکدام از مسئولان بهداشتی و درمانی دولت به دلیل محدودیتهای مربوطه در مراسم حاضر نشدند.

وی گفت: از استاندار خراسان رضوی، شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر مشهد که امروز در افتتاح بیمارستان چشم پزشکی بینا در این شهر حضور یافته اند قدردانی می شود و همین جا تاکید می کنم که به کمک شهردار و اعضای شورای شهر برای رفع مشکلات حوزه سلامت مشهد امید زیادی بسته ام.

بیمارستان چشم نمونه کاهش تصدیگری دولت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: افتتاح بیمارستان تخصصی چشم بینا از سوی بخش خصوصی در راستای کاهش تصدیگری دولت و حمایت از بخش خصوصی در کلانشهر مشهد است.

دکتر محمدرضا دارابی افزود: این مرکز تخصصی به عنوان نخستین بیمارستان شمال شرق کشور مطرح است که توسط بخش خصوصی ساخته شده و دومین بیمارستان چشم پزشکی در شهر مشهد است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیاء متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از بیمارستانهای بزرگ در این شهر است که خدمات فراوانی را به مردم استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و دیگر استانهای مجاور ارائه می کند اما با افزایش(Increase) تقاضا و رشد جمعیت جوابگوی نیاز مردم نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دست نیاز و کمک را به سوی سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ساخت بیمارستان در رشته های مختلف پزشکی دراز می کنیم و سرمایه گذاریها بدین طریق مورد حمایت قرار می گیرد. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: