کد خبر: ۲۰۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 19
سامانه آماری معاونت درمان با هدف مرجع آمار و اطلاعات در گزارش دهی‌های حوزه درمان تدوین و رونمایی شده است
شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت ثبت به موقع اطلاعات توسط بیمارستان‌ها، گفت: اطلاعات سامانه آواب به منظور سیاستگذاری‌های کلان کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر بهزاد کلانتری در گردهمایی مسئولان سامانه آواب، اظهار داشت: سامانه آماری معاونت درمان(Treatment) با هدف مرجع آمار و اطلاعات در گزارش دهی‌های حوزه درمان تدوین و رونمایی شده است.

وی در ادامه افزود: زیرساخت های لازم برای رونمایی پلتفرم جدید آماده شد تا بر طبق آن بتوانیم در حوزه اطلاعات بیمارستانی از بحث پرونده‌ها و اطلاعات کلینیکی فراتر رفته و اطلاعات مدیریتی را هم ثبت کنیم. البته با توجه به آمادگی زیرساخت‌ها، دانش فنی نیروها و برنامه منسجم وزارت بهداشت در این راستا این امر خیلی دور از ذهن و دسترس نیست.

کلانتری تصریح کرد: در حال حاضر که اطلاعات اهمیت پیدا کرده و به روز بودن موضوع مهمی است، در پلتفرم جدید سعی می‌شود که حداکثر دو هفته پس از پایان هر ماه، اطلاعات سامانه مدیریت آمار و اطلاعات بیمارستانی (آواب) به روز شده و قابل گزارش باشد. همچنین تلاش می‌کنیم که به شاخص مطلوب در گزارش دهی و به حداقل رساندن این زمان دست یابیم.

بنابر اعلام وبدا، مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، گفت: ثبت به موقع اطلاعات توسط بیمارستان‌ها بسیار پر اهمیت است و بیمارستان‌ها موظف هستند تغییراتی مثل افزوده شدن بخش‌ها و تجهیزات (Equipment)جدید را در این سامانه به روز کرده و آخرین وضعیت را اعلام  کنند.

وی در پایان تاکید کرد: اطلاعات سامانه آواب به منظور سیاستگذاری‌های کلان کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت و امیدواریم این تلاش به  تصمیم گیری‌های بنیادین و اثرگذار با محوریت مدیریت منابع و مصارف و بهبود کیفیت خدمات درمانی منجر شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: