کد خبر: ۲۰۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 22
حفظ ۵۰ تا ۵۵ درصد کربوهیدرات در رژیم غذایی کافی است تا بدن در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد
بنابه گفته محققان دانشکده بهداشت عمومی‌ هاروارد، حذف کربوهیدرات‌ها از رژیم غذایی می‌تواند احتمال مرگ زودهنگام را افزایش دهد. این محققان با بررسی ۱۵۴۰۰ نفر به این نتیجه رسیدند که مصرف بیش از حد کربوهیدرات هم به سلامت انسان صدمه می‌زند و بهترین حالت، حفظ اعتدال در آن است. افرادی که کمتر از ۴۰ درصد یا بیشتر از ۷۰ درصد کربوهیدرات<carbohydrate> مصرف می‌کنند، بیش از دیگران در خطر مرگ زودهنگام قرار دارند.

به گزارش شفا آنلاین: محققان‌ هاروارد در بررسی‌های خود متوجه شدند، حفظ ۵۰ تا ۵۵ درصد کربوهیدرات در رژیم غذایی کافی است تا بدن در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد.

بررسی‌های محققان انگلیس نیز نشان داده بود که کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای باید از اجزاء اصلی رژیم غذایی سالم باشد. درگذشته هم دانشمندان آمریکایی در مورد سلامت جسمانی ۴۳۲هزار نفر در بیش از ۲۰ کشور تحقیق کرده بودند و نتایج بررسی آنها هم مصرف به‌اندازه کربوهیدرات‌ها و ضرورت وجود آنها را تایید کرده بود. در واقع افرادی که مصرف گوشت و پنیر را با کربوهیدرات جایگزین کرده بودند، در خطر بیشتری قرار داشتند. اما وقتی همین افراد شروع به مصرف غذاهای گیاهی بیشتر از جمله، سبزیجات، انواع عدس، لوبیاها و آجیل کردند، خطر مرگ زودرس در آنها کمتر شد
.

این روزها اتخاذ رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات به قصد وزن کم‌کردن، که در آن مصرف پروتئین یا چربی بسیار بیشتر می‌شود، رایج شده و سلامت بسیاری از افراد را به خطر انداخته است.

محققان‌هاروارد با بررسی ۱۵۵۲۸ بزرگسال ۴۵ تا ۶۴ ساله، به مدت ۲۵ سال، به نتایج فوق رسیدند. ۶۲۸۳ نفر از این افراد در طول دوره تحقیق، فوت کردند و آنها بیشتر از میان کسانی بودند که در رژیم غذایی‌شان به اندازه کافی، کربوهیدرات مصرف نمی‌کردند.

 رژیم غذایی متعادل بهترین روش برای داشتن بدنی سالم است. ما باید نیمی از انرژی غذایی خود را از طریق کربوهیدرات‌ها کسب کنیم تا در بهترین وضعیت جسمانی قرار بگیریم و گرفتار مرگ زودرس نشویم.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: