کد خبر: ۲۰۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 17
آکنه صورت نوعی التهاب در پوست است که به دلیل تجمع سبوم در محل فولیکول‌های مو روی می‌دهد و به شکل برآمدگی آکنه خود را برسطح پوست نشان می‌دهد
شفا آنلاین>سلامت>دستکاری آکنه‌های به ظاهر بی خطر و زشت برروی صورت می‌تواند عواقبی ترسناک و غیرقابل جبران در افراد به وجود آورد.

به گزارش شفا آنلاین: کارشناسان هشدار می‌دهند دست زدن، کندن و خارج کردن غیر بهداشتی عفونت درون آکنه‌های صورت به ویژه در ناحیه مثلث مرگ (Triangle of Death) می‌تواند عارضه‌های جانبی بسیار شدیدی به همراه داشته باشد.


از جمله عارضه‌های جانبی دستکاری کردن آکنه‌های صورت می‌توان عفونت خونی، ابتلا به مننژیت، نابینایی و حتی سکته مغزی را نام برد.


آکنه صورت نوعی التهاب در پوست است که به دلیل تجمع سبوم در محل فولیکول‌های مو روی می‌دهد و به شکل برآمدگی آکنه خود را برسطح پوست نشان می‌دهد.

به وجود آمدن آکنه صورت دلیل‌های مختلفی از جمله نوسان‌های هورمونی، استرس، تغذیه نامناسب، بهداشت ضعیف، ابتلا به برخی بیماری ها، استفاده از محصول‌های آرایشی آلرژی زا و مواردی از این دست دارد.


افرادی که مستعد آکنه صورت هستند معمولاً تمایل به دستکاری آکنه برای ازبین بردن ظاهر آن دارند، اما این کار افزون بر ایجاد جوشگاه‌های مقاوم به درمان می‌تواند سبب ورود عامل‌های عفونی به درون بدن شود.


کارشناسان به ویژه هشدار می‌دهند افراد از دستکاری جوش‌های موجود برروی بینی و کناره آن و لب بالایی خودداری کنند، زیرا در این نواحی به دلیل وجود رگ‌های خونی احتمال ورود عفونت به بدن و حرکت آن در مسیر جریان خون وجود دارد.


کارشناسان هشدار می‌دهند رگ‌های خونی موجود در این بخش از صورت با سینوس‌ها در ارتباط هستند و به آسانی عامل عفونی وارد شده به پوست را به قسمت‌های مختلف بدن منتقل می‌کنند.

ورود این عامل‌های عفونی می‌توانند سبب افزایش فشار برمغز و ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله فلج جزئی یا کامل در افراد و حتی مرگ <Death>شوند.

در صورت تاخیر در درمان عفونت‌های حفره سینوسی، این عامل می‌تواند منجر به از دست دادن کامل بینایی، بروز آبسه مغزی ومننژیت شود.


ورود عامل‌های التهاب زا به بخش‌های داخلی مغز به وسیله دستکاری آکنه‌ها حتی می‌تواند سبب سکته مغزی شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از دستکاری آکنه‌های صورت <Manipulate facial acne>و بدن خود خودداری کنند، در صورت بروز آکنه خفیف پس از چند روز آکنه بهبود پیدا می‌کند و درمواردی که آکنه شدید یا مزمن است، مراجعه به پزشک، شناسایی عامل ایجاد کننده آکنه و انجام درمان‌های دارویی و مصرف محلول‌های موضعی توصیه می‌شود.

در صورت باز شدن آکنه و ترشح عفونت از آن کارشناسان توصیه می‌کنند افراد ابتدا دست‌ها را شسته و با استفاده از گاز استریل، محل آکنه را ضدعفونی و خشک کنند، پانسمان آکنه درصورتی که زخم آن باز است می‌تواند از ورود عامل‌های عفونی به درون بدن جلوگیری کند.


افزون بر آکنه، یکی دیگر از عوامل ورود عفونت به درون بدن، کندن مو‌های درون بینی است، برخی اوقات زمان کندن مو‌های بینی، فولیکول‌های مو دچار خونریزی می‌شوند و تنها خارج شدن یک قطره خون از قشر درونی بینی کافی است تا راه برای ورود عامل‌های عفونی به درون بدن هموار شود.


کارشناسان توصیه می‌کنند به جای کندن مو‌های بینی، افراد آن‌ها را با استفاده از دستگاه‌های مخصوص یا قیچی کوتاه کنند، وجود مو‌های بینی برای جلوگیری از ورود عامل‌های بیماری زا به مجاری تنفسی ضروری است و تنها معیار‌های زیبایی سبب می‌شود تا افراد این عامل محافظتی در بدن خود را از بین ببرند.Dailymail


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: