کد خبر: ۲۰۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 13
اجازه فعالیت در بخش خصوصى پزشک، یک حق مسلم اولیه است. این‌طور نیست که باید اجازه کار دوباره کسب شود، بلکه مجوز سلب حق بدیهى مندرج در قانون اساسى، باید منصوص واضح و تامه قانون بالادستى داشته باشد
 شفاآنلاین>سلامت> برخلاف عرف همیشه از یک متن بی‌مقدمه به بازپس‌گیری یک حق مسلم سلب شده اشاره می‌کنم.

به گزارش شفاآنلاین، اجازه فعالیت در بخش خصوصى پزشک، یک حق مسلم اولیه است. این‌طور نیست که باید اجازه کار دوباره کسب شود، بلکه مجوز سلب حق بدیهى مندرج در قانون اساسى، باید منصوص واضح و تامه قانون بالادستى داشته باشد.

اینکه ما از اعطاى مجوز مطب براى متخصص (Expert)ضریب K حرف بزنیم؛ خودش نقض غرض است، زیرا بیان متقن حقوقى این ست که تضییع حق صورت گرفته به شکل سلب حق ذاتى انسانى؛ وضعیت جامع‌الشرایطی پیدا کرده است که امکان احیاء و احصاء مجدد حق بدیهى قانونى دارد.

سلب هر حق بدیهى در حقوق شهروندى یک ایرانى منوط به جبران است و قرار نیست که سلب یک حق، تکلیف جبران ایجاد نکند. در برنامه ششم توسعه هم این التزام دولت به جبران سلب حق کار در بخش خصوصى در ماده ٧۴ قانون درج شده است.

کسر بودجه و انسداد مالى مشهود بیمه‌ها و معوقات پرداخت نیاز به مستند ندارد، که مانع پرداخت دستمزد پزشکان شده است. پزشکان متخصص ضریب K که در تبعید ناخواسته با تحمیل تغییر شرایطى که وقت انعقاد تعهد محضرى موجود نبود و رخ داده است، دارند با فقر مطلق ناشى از عدم دریافت کارانه دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

امروز به استناد قانون باید از یک سلب حق خلاف قانون که تکلیف ناشى از حذف آن از سوى متعهدله ایفاء نشده است، انتقادى ملى به مرکز فرماندهى نابینا ارسال کنند. حق کار در بخش خصوصى شامل پروانه مطب امروز نه فقط یک مطالبه بلکه یک دستور قانونى ست.

اگر بیش از این به استناد یک برگ تعهد محضرى بشود علیرغم استنکاف مشهود طرف متعامل دولتى عقد تعهد خدمت از پرداخت دستمزد متناسب در ازاى سلب حق یک آزادى کار و شغل مشروع فردى را محدود کرد؛ باید گفت قبل از استنکاف طرف پزشک متعهد به خدمت، نقض مسلم تعهد محضرى با استنکاف از پرداخت دستمزد رخ داده است.

تعهد محضرى خدمت پزشکان(physicians) متخصص ضریب K تعهد به کار بی‌مزد نبود و اگر امروز من از بازپس‌گیری بی‌قیدوشرط حق کار خصوصى و پروانه مطب متخصص ضریب K حرف می‌زنم؛ در ازاى اسقاط و عدم ایفاى تکالیف فروگذاشته شده از سوى متعهدله دولتى ست. یک تلگراف خودمانى به همه دوستان متخصص ضریب K که کار خصوصى را زیان ده تصور می‌کنند عرض کنم، از نداشتن مریض و رقابت در بخش خصوصى واهمه نداشته باشید؛ در بازار کار بیرون آنقدر نان خشک پیدا خواهد شد که حلواى نقد را بشود بدون خرماى نسیه هضم کرد.سهیل طالبی، جراح و متخصص ارتوپدی/ سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: