کد خبر: ۲۰۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 12
نامگذاری اصولاً کار سختی است؛ حالا روی هرچه که می‌خواهد باشد. شاید درست به همین دلیل پزشکان و بیولوژیست‌ها کار خود را راحت کرده و برای نامگذاری برخی بیماری‌ها از نام غذاها و خوراکی‌های روزمره مدد گرفته‌اند
شفاآنلاین>سلامت> نامگذاری اصولاً کار سختی است؛ حالا روی هرچه که می‌خواهد باشد. شاید درست به همین دلیل پزشکان و بیولوژیست‌ها کار خود را راحت کرده و برای نامگذاری برخی بیماری‌ها از نام غذاها و خوراکی‌های روزمره مدد گرفته‌اند!

به گزارش شفاآنلاین، احتمالاً هم برایشان مهم نبوده که این شیرین‌کاری ممکن است چه تاثیری روی اشتهای ما بگذارد! در ادامه این مطلب با برخی از این بیماری‌ها که نام‌شان خوشمزه‌تر از خودشان است آشنا می‌شوید.

قهوه فرانسه
اگر قهوه‌خور هستید احتمالاً بعد از مطالعه این بخش مدتی را با چای سر کنید! قهوه فرانسه نوعی نوشیدنی است که در آن به قهوه(Coffee)، شیر گرم اضافه می‌شود. حالا پزشکان اسم این نوشیدنی خوشمزه را روی نوع خاصی ضایعه پوستی گذاشته‌اند آن هم فقط به خاطر رنگ قهوه‌ای و سفید این ضایعه پوستی که شبیه قهوه فرانسه است!

ژله توت
این ژله خوشمزه با بیسکویت و کلوچه مصرف می‌شود اما خب بیولوژیست‌های خوش سلیقه تشخیص داده‌اند که می‌توان نام آن را روی خلط بیمارانی که دچار عفونت ریه شده‌اند بگذارند! گفتن ندارد اما برای نامیدن مدفوع کودکانی که دچار در هم فرورفتگی روده یا intussusception شده‌اند هم از اسم این خوراکی استفاده می‌شود!

نان و کره
نان کره‌مالی شده را همه دوست دارند اما خب این محصول لذیذ هم از گزند پزشکان خوش ذوق در امان نمانده است. پریکارد پرده‌ای است که قلب را احاطه کرده. عفونت‌های ویروسی، باکتریایی و همچنین حمله قلبی می‌تواند باعث التهاب این پرده و زمخت شدن آن شود. در این حالت بیمارمعمولاً وقتی به جلو خم می‌شود، درد زیاد در ناحیه سینه احساس می‌کند. این بیماری(Sickness) منظره خاصی ایجاد می‌کند که در آن سطح قلب نان کره‌مالی شده را تداعی می‌کند.

گل کلم
البته کلم و گل کلم را نمی‌توان جزو خوراکی‌های پرطرفدار به شمار آورد اما خب اسم ضایعه‌ای که می‌خواهیم راجع به آن صحبت کنیم گوش گل کلمی است!  اگر گوشی به صورت مکرر در معرض صدمه یا تروما قرار بگیرد، عروق خون‌رسان و ساختار غضروفی  آن دچار مشکل می‌شوند و گوش بدشکل می‌شود، چیزی که به آن گوش گل کلمی می‌گویند. مثل گوش کشتی‌گیرها!

هندوانه‌
معده هندوانه‌ای!؟ آخر چرا کسی باید چنین اسمی روی یک بیماری بگذارد!؟ ظاهراً وقتی عروق آخرین قسمت معده دچار اتساع (فراخی) شود، این ضایعه در آندوسکوپی شبیه خطوط روی جدار هندوانه به نظر می‌رسد. به این حالت در پزشکی به اختصار GAVE گفته می‌شود که می‌تواند باعث خون‌ریزی معده و همچنین کم‌خونی شود.

کلوچه بلوبری
بلوبری برای ایرانی‌ها چندان شناخته شده نیست اما خب می‌توان گفت شبیه‌ترین میوه به آن شاه‌توت یا تمشک است. کلوچه بلوبری چیزی شبیه کیک کشمشی خودمان است و خب اینجا هم پزشکان خوش ذوق نام آن را روی نوعی از سرخجه که بچه‌ها را مبتلا می‌کند گذاشته‌اند. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: