کد خبر: ۲۰۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 11
تقریباً همه انسان‌ها در شرایطی که کارها مطابق برنامه و خواسته‌های آن‌ها پیش نرود، عصبانی شده و حس ناامیدی یا خشمگینی را تجربه خواهند کرد
 شفا آنلاین>تجتماعی>   خشمگین شدن و عصبانیت، موضوعی است که تقریباً برای همه مردم اتفاق می‌افتد اما نحوه مواجه‌شدن با آن بسیار مهم است و اگر فردی بتواند عصبانیت خود را کنترل کند، قطعاً علاوه برساخت ارتباط مستحکم‌تری با اطرافیانش، سلامت خود را نیز حفظ خواهد کرد.

تقریباً همه انسان‌ها در شرایطی که کارها مطابق برنامه و خواسته‌های آن‌ها پیش نرود، عصبانی شده و حس ناامیدی یا خشمگینی را تجربه خواهند کرد. در این میان اما برخی افراد نمی‌توانند خشم خود را کنترل کرده و به‌صورت یک آتش‌فشان منفجر می‌شوند. باید پذیرفت که عصبانی بودن مشکلی را حل نکرده و از سوی دیگر تأثیرات نامطلوب عصبانیت بر سلامت انسان بسیار زیاد است که شاید اصلی‌ترین آن‌ها را بتوان افزایش فشارخون دانست.


    روانشناسان توصیه می‌کنند بهتر است در هنگام خشم، خود را کنترل کرده و عصبانیت خود را مدیریت کنید. بسیاری از عوامل مانند مسائل خانوادگی، اختلاف‌نظر در مورد مسائل مختلف یا خیانت از سوی دوستان و آشنایان، باعث خشم شما می‌شوند.

روانشناسان توصیه می‌کنند بهتر است در هنگام خشم، خود را کنترل کرده و عصبانیت خود را مدیریت کنید. بسیاری از عوامل مانند مسائل خانوادگی، اختلاف‌نظر در مورد مسائل مختلف یا خیانت از سوی دوستان و آشنایان، باعث خشم شما می‌شوند. در بیشتر مواقع، عصبانیت می‌تواند روابط شمارا خراب کند. آیا می‌دانید چگونه باید با آن برخورد کرده و خشم خود را در صورت لزوم، مدیریت کنید؟ در این یادداشت، راهکارهایی تأثیرگذار برای مدیریت خشم ارائه می‌شود:

دلایل خشم خود را ردیابی کنید: این بهترین راه برای ریشه‌کن کردن مشکل شماست؛ بنابراین هنگام عصبانیت، فقط چیزها، افراد یا شرایطی را که باعث خشم شما می‌شوند و سعی در واکنش مثبت نسبت به آن دارند، در ذهن خود مرور کنید. خوش‌بین باشید و چشم‌اندازتان را نسبت به محیط پیرامونی خود بهتر کنید.

کمی قدم بزنید: راه رفتن را می‌توان یکی از بهترین روش‌های کنترل خشم محسوب کرد، در هنگام عصبانیت کمی پیاده‌روی کنید و با خود و به دلایل خشم خود بی اندیشید. پیاده‌روی علاوه بر این‌که شمارا آرام می‌کند، برای سلامت جسمی شما نیز مفید است، پس این فرصت را از دست ندهید.

با کیسه‌بوکس خود درگیر شوید: وقتی‌که عصبانی می‌شوید و کنترل خود را از دست می‌دهید، احساس می‌کنید که می‌خواهید همه‌چیز را خردکنید، بسیار خوب، به سراغ کیسه‌بوکس خود رفته و خشم خود را با ضربات مشت روی آن خالی کنید.

به گوشه‌ای رفته و احساسات خودروی کاغذ بنویسد: یکی دیگر از راهکارهای کنترل عصبانیت؛ نوشتن است. شما فقط به یک دفتر و یک‌قلم نیاز دارید و بهتر است در مورد شرایطی که موجب عصبانیت شما می‌شود، بنویسید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا خشم خود را مدیریت کنید. روی کاغذ بنویسید  و آرامشتان را حفظ کنید و خشم درونی را روی دیوارهای سفید کاغذی منتقل کنید.

آواز بخوانید: اگر عصبانی هستید، سعی کنید آواز بخوانید و اشعار موردعلاقه‌تان را زمزمه کنید. در هنگام عصبانیت آواز بخوانید، حتی اگر شما یک خواننده خوب نیستید یا چیزی درباره موسیقی نمی‌دانید.

عصبانیت خود را با خنده نابود کنید: خنده مانند آب روی آتش عصبانیت شماست، در هنگام خشم، با خانواده خود گفتگو کرده، برایشان جوک تعریف کنید یا اگر امکانش نیست به سایت‌های فکاهی سری زده و لطیفه بخوانید.thehealthsite


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: