کد خبر: ۲۰۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 10
غربالگری در حاملگی در دو زمان انجام می‌شود که یکی در اواخر سه ماهگی است و دیگری نیز حدود اواخر چهار ماهگی است، نکته ای که حائز اهمیت است اینکه غربالگری هیچ وقت 100 درصد بیانگر مشکلات ژنتیکی یا بیماری‌های ارثی نیست
شفاآنلاین>سلامت> یک جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی به تشریح بهترین زمان برای انجام سونوگرافی و آزمایش غربالگری مرحله دوم جنین پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین، یکی از سؤالات زنان این است که "بهترین زمان برای انجام سونوگرافی و آزمایش غربالگری مرحله دوم جنین چه هفته ای از بارداری است؟" که در این رابطه دکتر آرین ــ جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی توضیحاتی را ارائه کرد.

وی دراین‌باره عنوان کرد: غربالگری در حاملگی در دو زمان انجام می‌شود که یکی در اواخر سه ماهگی است و دیگری نیز حدود اواخر چهار ماهگی است، نکته ای که حائز اهمیت است اینکه غربالگری هیچ وقت 100 درصد بیانگر مشکلات(Difficulties) ژنتیکی یا بیماری‌های ارثی نیست.

این جراح و متخصص(Expert) زنان، زایمان و نازایی ادامه داد: در افراد بالای چهل سال یا سابقه فامیلی در ازدواج‌های فامیلی یا سابقه جنین‌های با نقص‌های ژنتیکی مثل مونگول بودن و غربالگری مشکوک فقط آمنیوسنتز یا کشیدن مقداری مایع از داخل کیسه آب از راه شکم می‌تواند 100 درصد سلامت یا وجود بیماریهای ژنتیکی را مشخص کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: