کد خبر: ۲۰۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 10
حمله قلبی به انسداد ناگهانی رگ‌های قلب گفته می‌شود که به دو دسته انسداد ناقص و کامل دسته‌بندی می‌شود. در واقع طی حمله قلبی خونرسانی به قلب کاهش می‌یابد و فرد دچار علائم می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص قلب و عروق گفت: حمله قلبی عارضه‌ای است که به دنبال اختلال گردش خون ایجاد می‌شود اما ایست قلبی به توقف کامل ضربان قلب گفته می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:بابک حیدری اقدم  درباره تفاوت حمله قلبی و ایست قلبی، بیان کرد: حمله قلبی به انسداد ناگهانی رگ‌های قلب گفته می‌شود که به دو دسته انسداد ناقص و کامل دسته‌بندی می‌شود. در واقع طی حمله قلبی خونرسانی به قلب کاهش می‌یابد و فرد دچار علائم می‌شود.

وی افزود: اما در ایست قلبی عضله قلب منقبض و جریان خون در آن کاملاً متوقف می‌شود که متاسفانه ایست قلبی منجر به مرگ بیمار می‌شود.

این متخصص قلب و عروق یادآور شد: برای افرادی که دچار حمله قلبی می‌شوند، می‌توان عملیات احیا را انجام داد؛ زیرا در بیشتر مواقع بیمار با احیا به زندگی بازمی‌گردد اما این احتمال در بیمارانی که دچار ایست قلبی شده‌اند بسیار اندک است.

حیدری اقدم در خصوص علائم حمله قلبی<heart attack>، بیان کرد: حمله قلبی موجب بروز درد قفسه سینه و تنگی نفس حین انجام فعالیت می‌شود که عمدتاً 20 الی 30 ثانیه پس از بروز علامت فرد دچار حمله قلبی می‌شود.

این فلوشیپ فوق تخصصی آرتروپلاستی خاطرنشان کرد: حمله قلبی اگر پایدار باشد، می‌‌تواند خطر ایست قلبی را به همراه داشته باشد اما به طور کلی ایست قلبی به دلایل مختلفی بروز می‌یابد.آنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: