کد خبر: ۲۰۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 10
کارشناسان برای جلوگیری از ریزش موی تابستانی به افراد توصیه می‌کنند نظارت دقیقی بر رژیم غذایی خود داشته باشند و خوراکی‌های حاوی آب میان بافتی، چون خیار و هندوانه به میزان زیاد مصرف کنند
شفا آنلاین>سلامت>یکی از دلایل ریزش موی سرگرمای هواست که با انجام راهکار‌هایی ساده می‌توان مانع از این ریزش غیرعادی شد.

به گزارش شفا آنلاین:  در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا، بدن دچار تعریق زیاد و دفع نمک از منافذ پوستی می‌شود.

درصورت استحمام دیرهنگام یکی از آسیب‌ها چرب شدن پوست کف سر و ریزش موهاست که در تابستان علت مراجعه بسیاری از افراد به مطب پزشکان محسوب می شود.


کارشناسان برای جلوگیری از ریزش موی تابستانی به افراد توصیه می‌کنند نظارت دقیقی بر رژیم غذایی خود داشته باشند و خوراکی‌های حاوی آب میان بافتی، چون خیار و هندوانه به میزان زیاد مصرف کنند.

نوشیدن آب و چای سبز نیز می‌تواند سبب تنظیم آب مورد نیاز بدن و جلوگیری از تشنگی و کم آبی شود.


درفصل‌های گرم سال استحمام با میزان آب استاندارد می‌تواند مانع از تجمع نمک و چربی در پوست کف سر و ریزش مو شود.


کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند خشک کردن مو‌ی سر پس از استحمام با حوله یا خشک کُن برقی و در صورتی که  فرد شب‌ها استحمام کند، اثر تخریبی کمتری بر پوست سر<head skin>می گذارد.


خیس شدن مو‌ها پس از استحمام و به همان حالت استراحت و خواب سبب فشارآب بر کوتیکول‌های مو و ایجاد شکنندگی و دوشاخه شدن در محل انتهای ساقه مو‌ها می‌شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد شب‌ها پس از استحمام مو‌های خود را خشک و سپس استراحت کنند؛ خشک شدن مو‌ها به شکل طبیعی سبب فِر شدن ساقه مو‌ها می‌شود و فرد برای آراسته کردن مو‌های خود مجبور به استفاده از وسایلی چون اتوی مو می‌شود که اثر تخریبی شدید تری برمو‌ها دارد.

زمانی که مو‌ها خیس است هرگز آن‌ها را شانه نکنید، زیرا در این حالت قدرت ارتجاعی و توان ریشه مو نصف حالت خشک است و سبب می‌شود به آسانی مو‌ها از پوست سر جدا و دچار ریزش فراوان شوند.


زمانی که موی سر فرد بر اثرتعریق یا استحمام خیس می‌شود، بلافاصله درسطح آن دگرگونی‌های مولکولی رخ می‌دهد؛ مو‌های سر رطوبت را به خود جذب می‌کنند.

بررسی‌ها نشان داده است مو می‌تواند تا ۳۰ درصد از وزن خود آب جذب کند؛ رطوبت طولانی مدت سبب تجمع بیشتر آب برسطح مو و تورم آن‌ها می شود و به این ترتیب مو‌ی سر دچار خشکی و ریزش خواهد شد.


حتی اگر فرد بر اثر تعریق دچار رطوبت درناحیه کف سرشد برای جلوگیری از ریزش موی سر، دراولین زمان مو‌های خود را خشک کند.

درفصل تابستان می‌توانید برای تقویت مو‌های سر از روغن هایی چون نارگیل، بادام، آرگان و فندق استفاده کنید و ساقه مو‌های مرطوب را به آن‌ها آغشته و پس از 10 الی یک ربع مو‌ها را با شامپوی مناسب آبکشی کنید.

استفاده از برخی ماسک ها، چون آلوئه ورا، چای سبز و لیموترش، شیر و عسل بر روی مو‌ها نیز می‌تواند سبب تقویت و جلوگیری از ریزش آن‌ها شود.


استفاده از کلاه و خودداری از تماس مستقیم مو‌ها با اشعه خورشید نیز در جلوگیری از دگرگون شدن رنگ ساقه مو‌ها و ریزش آن‌ها اثرگذاراست.

برای خشک کردن مو‌ها از حوله سبک و نرم استفاده کنید، هرگز در زمان خشک کردن مو‌ها را نکشید، زیرا سبب ریزش آن دسته از مو‌ها می‌شود که ریشه آن‌ها ضعیف شده است.


همچنین برای مرتب کردن مو‌ها ازشانه‌های دندانه دار با فاصله دندانه‌های زیاد استفاده کنید، دانه‌های دندانه دار ریز و برخی برس‌های دارای دندانه‌های فلزی می‌توانند سبب کشیدگی مو‌ها و ریزش آن‌ها شوند.

برخی افراد در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا دچار بی اشتهایی می‌شوند که این موضوع  سبب کاهش دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن و درنتیجه ریزش مو‌های سر می‌شود.


استفاده از میوه و سبزیجات تازه دررژیم غذایی، مصرف مکمل‌های ویتامینی زیر نظر متخصص و مراجعه به پزشک در صورت ادامه یافتن ریزش موی غیرطبیعی به داشتن مو‌هایی زیبا و با طراوت درفصل تابستان کمک می‌کند.Dailymail



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: