کد خبر: ۲۰۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 09
شیرخشک هاى رگولار همه تولید داخل هستند و شیرخشک وارداتى نداریم اگر نیازى در بازار باشد امکان تولید آن در بازار وجود دارد
شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل اداره نظارت بر فرآورده هاى طبیعى، سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید داخلی شیر خشک گفت: هیچ کمبودى در این مورد نداریم.

به گزارش شفاآنلاین، مهناز خانوى مدیرکل اداره نظارت بر فرآورده هاى طبیعى، سنتى و مکمل هاى تغذیه اى سازمان غذا و دارو درباره ظرفیت تولید شیرخشک در ایران گفت: شیرخشک هاى رگولار (شیرخشک هاى معمولى مورد استفاده نوزادان) همه تولید داخل هستند و شیرخشک وارداتى نداریم اگر نیازى در بازار باشد امکان تولید آن در بازار وجود دارد.

وی  ادامه داد: بر اساس اعلام کارخانه‌ها تا حدود یک ماه پیش مى توان گفت: ظرفیت تولید شیرخشک نوزادان ٤٥ درصد بیش‌تر از تولید کنونى مى توانند شیرخشک(milk powder) تولید کنند.

تامين شير خشک بيماران رژيمى و متابوليک تا پايان ٩٧

خانوى درباره شیرخشک هاى رژیمى و متابولیک گفت: در شیرخشک بیماران رژیمى و متابولیک کمبودى نداریم و ذخیره استراتژیک ما یکساله است، تا پایان سال ٩٧ هیچ مشکلى نخواهیم داشت.

مدیرکل اداره نظارت بر فرآورده هاى طبیعى، سنتى و مکمل هاى تغذیه اى سازمان غذا و دارو افزود: البته باید توجه داشت این امکان وجود دارد که شیرخشک بیماران متابولیک که ۵ طعم دارد، ممکن است در برهه اى یک طعم در بازار نباشد، اما طعم هاى دیگر براى جایگزینى در بازار موجود است.

١٥ برند شيرخشك براى بيماران pku در ايران

خانوى گفت: براى بيماران pku ١۵ برند در بازار موجود است كه تامين كننده شيرخشك بيماران pku است و گاهى ممكن است يكى از اين ١۵ مورد در بازار موجود نباشد اما براى مصرف بيماران جايگزين  وجود دارد.

مديركل اداره نظارت بر فرآورده هاى طبيعى ، سنتى و مكمل هاى تغذيه اى سازمان غذا و دارو با اشاره به شيرهاى رژيمى براى بيماران(Patients) آلرژيک اظهار كرد: شيرهاى رژيمى براى كودكان مبتلا به آلرژى هم كمبودى نيست اما ممكن است يك برند در بازار نباشد که برندهاى جايگزين در بازار وجود دارند.

خانوى با اشاره به ظرفيت بالاى توليد شيرخشك و كيفيت مطلوب آن در صنعت ايران گفت: شيرخشک هاى توليد ايران از كيفيت بالايى برخوردار هستند و به برخى كشورهاى دنيا هم صادر مى شوند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: