کد خبر: ۲۰۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 08
دکتر علی حق‌بین:در حقیقت در کشور و در این استان به ازای هر 10 ازدواج یک تا دو نفر با مشکل ناباروری مواجه هستند

شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با تأکید بر این‌که راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در این استان ضروری است، گفت: برای برطرف کردن این کمبود طرحی با مشارکت جهاد دانشگاهی واحد خراسان‌شمالی در حال اجرا هستیم که به زودی این مرکز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین: دکتر علی حق‌بین  با اشاره به این‌که میانگین کشوری نیز همانند رقم مذکور است، افزود: در حقیقت در کشور و در این استان به ازای هر 10 ازدواج یک تا دو نفر با مشکل ناباروری مواجه هستند.

وی ادامه داد: این افراد برای حل این مشکل به شهرهایی چون مشهد، تهران و حتی خارج از کشور سفر می‌کنند.

به گفته حق‌بین، 10 تا 15 درصد زوج‌های این استان با مشکل ناباروری مواجه هستند.

وی با بیان این‌که هزینه ناباروری زیاد است و هزینه اسکان در شهرهای دیگر نیز یک رقم سربار بر این هزینه‌هاست، تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز در بجنورد، هزینه‌های درمان<Treatment costs> برای بیماران کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول در ادامه در پاسخ به این پرسش که شماری از روسای انجمن حمایت از بیماران خاص نسبت به کمبود دارو در این استان گلایه‌مند هستند؟ خاطرنشان کرد: همه داروهای مربوط به بیماران خاص در استان موجود است و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: علاوه‌بر آن اخیراً اعتبار خوبی نیز برای تأمین دارو مصوب شده که با اختصاص آن، داروهای مورد نیاز جذب خواهد شد.

حق‌بین تصریح کرد: علاوه‌بر آن قرار بر این است تا ارز اختصاص یافته برای تأمین دارو، ارز دولتی باشد که در این حوزه با مشکل مواجه نخواهیم شد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: