کد خبر: ۲۰۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 07
این رقابت با هدف ترویج استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، از اواسط ماه ژوئن با حضور 39 شرکت‌کننده آغاز شد. شرکت‌کنندگان 100 روز فرصت داشتند تا از شهر لیون (فرانسه) به گوانگژو (چین) برسند
 شفا آنلاین>اجتماعی>  دوچرخه‌سوار بلژیکی با پیمودن مسافت 12 هزار کیلومتری از شهر لیون تا گوانگژو در مدت 49 روز، برنده رقابت دوچرخه‌سواری با دوچرخه برقی مجهز به پنل‌ خورشیدی شد.

به گزارش شفا آنلاین:این رقابت با هدف ترویج استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، از اواسط ماه ژوئن با حضور 39 شرکت‌کننده آغاز شد. شرکت‌کنندگان 100 روز فرصت داشتند تا از شهر لیون (فرانسه) به گوانگژو (چین) برسند.

راف فان یول (Raf van Hulle) برای رسیدن به چین از کشورهای آلمان، اوکراین، روسیه و قزاقستان عبور کرد. وی همچنین 3 هزار کیلومتر از بیابان گبی (Gobi desert) را به دلیل نگرانی از گرم شدن بیش از حد باتری دوچرخه، در گرمای 40 درجه سانتیگراد رکاب زد.


این دوچرخه برقی مجهز به دو پنل خورشیدی در قسمت جلو و عقب دوچرخه است که باتری لیتیوم- یون آن را شارژ می‌کند. فان یول برای پیمودن این مسیر 12 هزار کیلومتری، به طور متوسط روزانه 270 کیلومتر را طی کرد.

چین در صدر فهرست کشورهای منتشرکننده گازهای گلخانه‌ای جهان قرار دارد و به همین دلیل، طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های زیادی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی انجام داده است.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: phys.org

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: