کد خبر: ۲۰۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 06
مطالعاتی وجود داره که نشون میدن احتمال افزایش قد حتی تا پس از ۳۰ سالگی هم وجود دارد. در ادامه تمرینات ورزشی مؤثری را معرفی میکنم که انجام آن در قد بلند شدن مؤثر خواهد بود

شفا آنلاین>اجتماعی>بر اساس باوری که همه‌ی ما هم اون رو شنیدیم بسیاری معتقدن که رشد قد بعد از بلوغ و پس از سن ۳۰ سالگی متوقف میشه. اما برخلاف باور عموم، مطالعاتی وجود داره که نشون میدن احتمال افزایش قد حتی تا پس از ۳۰ سالگی هم وجود دارد.

به گزارش شفا آنلاین:بر اساس باوری که همه‌ی ما هم اون رو شنیدیم بسیاری معتقدن که رشد قد بعد از بلوغ و پس از سن ۳۰ سالگی متوقف میشه. اما برخلاف باور عموم، مطالعاتی وجود داره که نشون میدن احتمال افزایش قد حتی تا پس از ۳۰ سالگی هم وجود دارد. در ادامه تمرینات ورزشی مؤثری را معرفی میکنم که انجام آن در قد بلند شدن مؤثر خواهد بود.

انجام بارفیکس و تمرینات آویزی برای قد بلند شدن
این ورزش بهترین راه برای افزایش قد و تقویت عضلات بدن است و فقط به نصب یک میله‌ی مناسب در ارتفاع مشخصی از زمین نیاز دارید. انجام حرکات بارفیکس یا تمرینات دیگر مانند جمع کردن پا در حالتی که معلق هستید با کشش بدن در افزایش قد بسیار مؤثره.

آیا شنا باعث افزایش قد میشه؟
آب یک عامل خارجی مهم و مؤثر در تناسب اندام و قد بلند شدنه. شنا نه تنها باعث افزایش انعطاف پذیری بدن بلکه با انجام حرکات کششی در برخورد با آب باعث تحریک عضلات <Stimulate the muscles>و در نتیجه می‌تواند بطور طبیعی باعث افزایش قد شود.


لمس مچ پا در حالت ایستاده
این تمرین مستلزم ایستادن و خم شدن تا جایی است که بتوان مچ و انگشتان پا را لمس کرد. این حرکت باعث تحریک ماهیچه و عضلات پشت و پا می‌شود.

حرکت کبری ورزش مناسب برای افزایش قد

این حرکت کششی <Stretching>که به حرکت کبری معروف است ابتدا با دراز کشیدن روی شکم شروع میشه و در ادامه با بلند کردن سر و کشش بالاتنه به سمت بالا تا جایی که انعطاف بدن اجازه بده انجام میشه. این تمرین ورزشی باعث افزایش توانایی سلول‌های در حال رشد میشه و برای قد بلند شدن مناسبه.

انجام تمرینات کششی لگن
این حرکت شبیه یک پل است؛ و با کشش بدن به سمت بالا عضلات ناحیه لگن و پا را برای افزایش قد تقویت می‌کند.

تأثیر طناب زدن
طناب زدن فقط یک بازی نیست بلکه یک ورزش مناسب برای قد بلند شدن هم هست. پرش و حرکاتی که در طول طناب زدن انجام میشه باعث کشش و تحریک عضلات و حرکت بهتر سلولی و در نتیجه رشد قد میشه.

حرکات کششی شنا روی زمین
برای انجام حرکات کششی شنا روی زمین کافیه تا روی شکم دراز بکشید و همزمان دست و پای مخالف را به سمت بالا و بیرون بکشید.

حرکت کششی ستون فقرات
این حرکت کششی ستون فقرات و عضلات شانه، پشت و دست‌ها رو تحت تأثیر قرار میده. برای انجام این حرکت روی زمین نشسته، دو پا را دراز کرده و با کشش دست‌ها و سر به جلو روی ستون فقرات و عضلات کشش ایجاد میکنیم.

تمرین بلند کردن و کشش پا با زاویه ۹۰ درجه از بدن
یکی از تأثیرگذارترین و در عین حال ساده‌ترین تمرینات کششی مناسب برای قد بلند شدن بلند کردن پا با زاویه ۹۰ درجه از سطح بدن است. برای این حرکت با درازکشیدن به پشت دو پا را در امتداد بدن بالا ببرید تا جایی که در زاویه قائمه با بدن قرار بگیرد و سپس به حالت اول برگردید.۲
نفره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: