کد خبر: ۲۰۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 06
یکی از اقدامات موثری که در حوزه گردشگری سلامت می‌توان انجام داد، ساماندهی ورود گردشگران سلامت و به حداقل رساندن سهم دلالان است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به لزوم ایجاد امکانات برای گردشگران سلامت، گفت: به جای این‌که امکانات را به گردشگران فراهم کرده و اقدامات حمایتی انجام دهیم؛ هزینه هتل، رستوران و هزینه درمان را چندین برابر دریافت می کنیم که این موضوع باعث کاهش ورود گردشگران سلامت به تبریز شده است.

به گزارش شفا آنلاین:اسماعیل چمنی  در خصوص جایگاه تبریز از لحاظ گردشگری سلامت، اظهار کرد: مشهد، تهران و تبریز سه مقصد گردشگری سلامت و زیبایی برای کشورهای همسایه بوده و بیشتر کشورهای همسایه برای استفاده از ظرفیت‌های این بخش به تبریز، مشهد و تهران سفر می کردند.

وی با بیان این‌که گردشگری سلامت<health tourism> در دنیا به اقتصاد سوم تبدیل شده است، عنوان کرد: کشورهای توسعه یافته‌ای که از لحاظ اشتغال و درآمد حرفی برای گفتن دارند، در حوزه گردشگری سلامت در جایگاه مناسبی قرار دارند؛ چرا که این صنعت مانند نفت و گاز تمام شدنی نیست.

 رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تبریز گردشگری سلامت در توسعه کشوری بسیار موثر عنوان کرد و گفت: این صنعت می‌تواند به شرایط اقتصادی کشور کمک کند؛ چرا که هر گردشگر سلامتی که وارد کشور می‌شود، چندین برابر ارزآوری ایجاد کرده و حدود 10 اشتغال را به صورت مستقیم ایجاد می‌کند.

چمنی خاطرنشان کرد: علی رغم وجود مرز مشترک بین کشورهای نخجوان، ارمنستان و آذربایجان، طبیعی است که گردشگران سلامت برای درمان به تبریز مراجعه کنند، اما شهرهای مشهد و تهران موفق‌تر از تبریز عمل می‌کنند.

  رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تبریز ایجاد بازار سیاه را یکی از مشکلات حوزه گردشگری سلامت عنوان کرد و گفت: باتوجه به سابقه درخشان تاریخی آذربایجان شرقی در طب و وجود پزشکان موفق، گردشگری سلامت در این استان می‌تواند به عنوان یک صنعت بالادستی در ایجاد انواع مشاغل و ایجاد تبادل فرهنگی<cultural exchange> نقش موثری را ایفا کند.

وی یادآور شد: یکی از اقدامات موثری که در حوزه گردشگری سلامت می‌توان انجام داد، ساماندهی ورود گردشگران سلامت و به حداقل رساندن سهم دلالان است.ایسنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: