کد خبر: ۲۰۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 05
طبق نتایج مطالعه ای جدید، افراد بزرگسال چاق دارای علائم آنفلوانزا و مبتلا به ویروس آنفلوانزا A در مقایسه با افراد غیرچاق مبتلا به آنفلوانزا ۴۲ درصد با طولانی تر شدن علائم بیماری مواجه هستند
شفاآنلاین>سلامت> طبق نتایج مطالعه جدید، چاقی می تواند موجب افزایش عوارض ناشی از آنفلوانزا همچون بستری شدن در بیمارستان و مرگ شود.

به گزارش شفاآنلاین، طبق نتایج مطالعه ای جدید، افراد بزرگسال چاق دارای علائم آنفلوانزا و مبتلا به ویروس آنفلوانزا A در مقایسه با افراد غیرچاق مبتلا به آنفلوانزا ۴۲ درصد با طولانی تر شدن علائم بیماری مواجه هستند.

«آیوبری گوردون» عضو تیم تحقیق از دانشگاه میشیگان آمریکا، در این باره می گوید: این برای اولین بار است که مشخص شده چاقی چنین تاثیری بر شدت بیماری دارد.

در صورتی که این یافته ها در مطالعات(Studies) آینده تایید شوند، بیانگر این موضوع خواهند بود که چاقی ممکن است نقش بسیار مهمی در سرایت بیماری آنفلوانزا نیز داشته باشد. نرخ شیوع این بیماری در جهان روبه افزایش است.

چاقی می تواند موجب تغییر واکنش ایمنی بدن شده و منجر به التهاب مزمن شود که با افزایش سن هم تشدید شده و باعث دشواری در تنفس می شود؛ در نتیجه ریسک آنفلوانزا، شدت و احتمال سرایت بیماری بیشتر می شود.

اگرچه این شرایط مشاهده شده در این بیماری ویروسی تنها به ویروس های آنفلوانزا A، یکی از دو ویروس آنفولانزا که موجب اپیدمی در انسان ها می شود، محدود می شود.

محققان هیچ رابطه ای بین چاقی(Obesity) و طول مدت ابتلا به آنفلوانزا ویروس B نشدند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
0
0
من الان دقیقا اینجوریم یذره هم افت فشار داشتم کنسبتا بهتر شده دوره درمانم طولانی شده دیگ داره از پادر میاره..قبل انفولانزا چاقی اذیتم میکرد.دنبالت مطلبی میگشتم ک ارضاع شم با نظرتون موافقم پیش همه فوق تخصصهام رفتم هیچ مشکل قلبی وریوی ندارم ولی تنگی نفس..سنگینیه سر وگلو اذیتم میکنه ک به وزنم ربط داره..
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: