کد خبر: ۲۰۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 04
آلودگی هوا یکی از عوامل اصلی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و تنفسی محسوب می‌شود و می‌توان گفت، هیچ سطح ایمن از آلودگی هوا برای این دسته از بیماران وجود ندارد
شفا آنلاین>سلامت>نتایج مطالعه صورت گرفته توسط پژوهشگران دانشگاه کوئین مری (انگلیس) نشان داد، حتی سطوح بسیار پایین و ایمن آلودگی هوا <air pollution>نیز می‌تواند خطرساز بوده و باعث بروز تغییرات مرتبط با نارسایی قلبی شود.

به گزارش شفا آنلاین:آلودگی هوا یکی از عوامل اصلی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و تنفسی محسوب می‌شود و می‌توان گفت، هیچ سطح ایمن از آلودگی هوا برای این دسته از بیماران وجود ندارد.

پژوهشگران دانشگاه کوئین مری در لندن (انگلیس) در مطالعه اخیر خود، سطوح آلودگی هوا در مناطق مختلف لندن و وضعیت سلامت 4 هزار نفر ساکن این مناطق را مورد ارزیابی قرار دادند.


نتایج به دست آمده نشان داد، اندازه قلب افرادی که در نزدیکی جاده‌های شلوغ و پر رفت و آمد زندگی می‌کنند، بزرگتر از اندازه قلب افراد ساکن در مناطق با آلودگی پایین‌تر است. البته این افراد ساکن مناطقی بودند که سطوح آلودگی هوا در آنجا، پایین‌تر از دستورالعمل‌های تعیین شده بود.

    قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا با افزایش اندازه بطن چپ و راست قلب در ارتباط است

همچنین، آزمایش خون این افراد، ارتباط آشکاری میان سکونت در مناطق شلوغ و پرتردد و افزایش سطوح دی‌اکسید نیتروژن (NO2) و ذرات معلق زیر ۲٫۵ میکرون (PM2.5) در بدن را نشان داد.

برای بررسی ساختار و عملکرد قلب، اسکن MRI قلبی انجام شد. نتایج این بررسی نشان داد که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا با افزایش اندازه بطن چپ و راست در ارتباط است. درحالیکه این افراد هیچ علائمی (از مشکل قلبی) از خود بروز نداده بودند، تغییراتی در قلب این افراد مشاهده شد که مشابه بیماران در مراحل اولیه نارسایی قلبی بود.

دکتر نای انگ (Nay Aung) و سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید کرد: تغییرات قابل توجهی در قلب افراد مشاهده کردیم که این تغییرات حتی در افراد ساکن در مناطق با سطوح پایین‌تر آلودگی هوا نیز دیده می‌شود.independent





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: