کد خبر: ۲۰۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 03
بسیاری از افراد از این عمل جراحی پلاستیک برای شکل دهی به بینی شان استفاده می نمایند. نتایج این عمل می تواند شامل بهبود تقارن صورت و افزایش اعتماد به نفس باشد
شفا آنلاین>سلامت>راینوپلاستی که بیشتر از آن تحت عنوان عمل بینی یاد می شود، جراحی پلاستیک ایمن و بسیار شایعی است.

به گزارش شفا آنلاین:بسیاری از افراد از این عمل جراحی پلاستیک <Plastic surgery>برای شکل دهی به بینی شان استفاده می نمایند. نتایج این عمل می تواند شامل بهبود تقارن صورت و افزایش اعتماد به نفس باشد.راینوپلاستی می تواند به صورت قابل توجهی شکل بینی شما را تغییر دهد و بسیار مهم است که کاملا از روند درمانی شامل محدودیت های پیش از انجام آن آگاهی داشته باشید. در مراحل اولیه ارزیابی، جراح اقدام به ارزیابی ظاهر و ساختار بینی شما به منظور کمک به تعریف اهدافتان خواهد نمود.

در این ارزیابی، هر گونه مشکل ساختاری مانند حساسیت مرتبط با بینی یا انحراف تیغه بینی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از آنجاییکه ساختار بینی مستقیما بر تنفس تاثیر دارد، بیماران بسیاری به این مساله که آیا جراحی بینی بر کیفیت و نوع صدا تاثیر خواهد گذاشت یا خیر فکر می کنند. صدا، سرمایه مهمی برای خوانندگان و مجریان و آنهایی که برای گذران زندگی به صدای خود وابسته اند، به شمار می رود و مهم است که بدانند که همه چیز را روی جراحی بینی تحت خطر قرار دهند.

نقش جراح بینی در پیشگیری از عوارض بعد عمل

انتخاب یک جراح بینی شایسته و دارای شرایط لازم (جراح بینی) که در جراحی زیبایی صورت و بینی دارای تخصص است، احتمال روندی که منجر به تغییری ناخواسته در صدای شما می شود را تا حد زیادی از میان می برد. یک جراح مشهور دارای تجرب و تخصص لازم از دستیابی به بهترین نتایج ممکن برای شما اطمینان حاصل خواهد نمود. دکتر جعفری پور به عنوان یک متخصص جراحی بینی (عمل بینی) به سخت ترین پروتکل های رعایت ایمنی متعهد بوده و احتیاط بالایی به منظور عدم تماس با عصب های صوتی را به کار خواهد بست تا از تغییر صدای بیماران در حین جراحی جلوگیری شود. اگر به دنبال جراحی بینی هستید، اما از تغییر صدا در طول جراحی نگرانید، باید این نگرانی ها را با جراحتان در میان بگذارید. در جلسه مشاوره اولیه، پزشک به اهداف شما از عمل جراحی گوش خواهد داد و بینی شما را مورد بررسی قرار خواهد داد و هر گونه خطری که به همراه این جراحی وجود خواهد داشت مورد بحث قرار می گیرد تا شما از آنچه در انتظارتان است و اینکه با جراحی بینی به چه چیزی دست خواهید یافت، آگاهی کاملی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره تلفن های ما تماس حاصل فرمایید.

آیا عمل جراحی بینی می تواند بر لبخند شما تاثیر بگذارد؟

راینوپلاستی می تواند بر لبخند شما تاثیر بگذارد، اما این عارضه موقتی است و به سختی قابل تشخیص است. در بسیاری از موارد، زمانی که عمل جراحی بر روی نوک بینی انجام می شود، تغییر در لبخند ممکن خواهد بود. زمانی که پزشک قصد به کار بر روی دیگر نواحی مانند اصلاح بینی کج یا تغییر پل بینی را داشته باشد، احتمال متاثر شدن لبخندتان تقریبا صفر است. با این حال اگر پیوند غضروف در نوک رخ دهد، همانطور که در بالا کشیدن غضروف زیر بینی مشاهده می کنیم، از حرکت لب بالایی پیشگیری خواهد نمود. این به آن دلیل است که غضروف اضافه شده باعث سختی بیشتر نوک شده و در نتیجه لب بالایی آنقد بالا نخواهد آمد.هر گونه تغییر در لبخند معمولا با بهبود پیدا کردن بینی برطرف خواهد شد. از آنجاییکه چیزی حدود تا 12 ماه طول می کشد که بینی در موقعیت جدید خود قرار گیرد، ممکن است لبخند برای چند ماه اولیه مقداری حس خشکی بدهد. مهم است که بدانید که یک جراح حرفه ای، تعادلی میان دستیابی به اهداف زیبایی شناسی و حفظ حس طبیعی برقرار خواهد نمود.

آیا جراحی بینی بر روی صدا تاثیر دارد؟

این مساله یک ذغذغه رایج بخصوص میان آن دسته که به لحاظ حرفه ای به صدایشان وابسته اند، به شمار می آید. در واقع مطالعه ای که اخیرا انجام شده نشان داد که جراحی بینی صدا را مقداری تو دماغی خواهد کرد. ولی آیا جراحی بینی تاثیر زیادی دارد؟ با اینکه تعیین چگونگی تاثیر جراحی بینی بر روی صدا غیر ممکن است، اکثر کارشناسان موافقند که تغییرات روی صدا اندک خواهد بود. و در برخی موارد این تاثیر مثبت خواهد بود. راینوپلاستی می تواند راه تنفسی را گشوده و به تنفس کمک کند. در نتیجه صدا کمتر تو دماغی خواهد بود. دوباره به این موضوع اشاره می کنیم که انتخاب جراح مناسب، احتمال تغییر صدا را به حداقل خواهد رساند. با اینکه ممکن است لبخند و صدایتان تحت تاثیر جراحی بینی قرار گیرد، ولی نباید دلیلی برای خودداری از انجام آن شوید. در کل آثار ثانویه جراحی جزئی بوده و دائمی نیستند. برای بسیاری از افراد این آثار کوتاه مدت به منافع بادوامی که به دست خواهند آورد، می ارزد.

آیا پس از جراحی می توانم بخوانم؟

مهم نیست که از جراحی راینوپلاستی استفاده کرده اید یا سپتوپلاستی، در هر صورت باید صبر کنید تا تورم بینیتان کم شود تا بتوانید به فعالیت های روزانه تان بپردازید. اگرچه مستقیما از بینی برای تولید صوت استفاده نمی نمایید، با این وجود تنفس بخش مهمی از فرایند خواندن است و بهتر است پیش از اقدام به هرگونه آواز، اجازه دهید که کاملا بهبود یابد. بعلاوه احتمالا نخواهید توانست ظاهر زیبای بینیتان را بلافاصله در روز بعد از جراحی ببینید. چیزی بین 2 تا 12 هفته طول خواهد کشید که بدنتان به طور کامل بازیابی شود.

دستورالعمل های مراقبت پس از عمل بینی برای پیشگیری از خطرات احتمالی

بسیاری از بیمارن اظهار داشتند که پس از انجام عمل جراحی بینی (مراقبت های بعد از عمل)، با افزایش قابل ملاحظه اعتماد به نفس روبرو بوده اند. از آنجایی که بینی مشخص ترین عضو صورت است، ناراضی بودن بیماران از ظاهر بینی و کمبود اعتماد به نفس در میان بسیاری از آنها شایع است. دکتر جعفری پور قادر خواهد بود با استفاده از عمل جراحی بینی، اعتماد به نفس از دست رفته آنها را برگرداند. اعتماد به نفس بدست آمده توسط بیماران پس از انجام عمل، به صورت قابل توجهی کیفیت زندگی آنان را بهبود خواهد بخشید. اگر از اندازه، شکل، تن صدا و یا دیگر عناصر بینیتان ناراضی هستید، می توانید از مزایای جراحی بینی بهره بجویید. با اینکه نتایجی که از جراحی بینی به دست می آید در مقابل درد و ناراحتی های حس شده در دوره نقاهت برتری دارد، با این وجود بیماران باید آگاه باشند که این یک روند درمانی کاملا جدی است. به همین دلیل، بیماران باید کاملا از مزایا و خطرات همراه با جراحی بینی باخبر باشند. همانند هر عمل جراحی دیگری، خطراتی همراه این عمل نیز وجود دارد. با اینکه اکثر بیماران از نتیجه ای که از جراحی بینی به دست آمده راضی اند، ممکن است برخی با مشکلاتی در حین و یا پس از عمل روبرو خواهند شد. راه هایی برای حداقل نمودن خطرات این مشکلات در حین یا پس از جراحی عبارتند از موارد زیر :

کاملا از تمامی دستورالعمل های پس از عمل پیروی کنید : برای دستیابی به نتایج بهینه، ضروری است که به دقت از تمامی دستورالعمل های پس از عمل پیروی کنید.
به اندازه کافی استراحت کنید : ضروری است که بیماران اگر نمی توانند تمامی وقت را صرف استراحت کنند، وقت زیادی را در چند روز اول پس از عمل جراحی بینی به استراحت اختصاص دهند. استراحت به بهتر شدن و کاهش تورم کمک خواهد نمود.
داروهای خود را مصرف کنید : بیماران باید تمامی داروهای تجویز و توصیه شده را مصرف کنند. این مساله بخصوص برای آنتی بیوتیک ها و مسکن ها صادق است.
سرتان را بالا بگیرید : پس از عمل، بیمار باید استراحت نماید (نحوه خوابیدن بعد عمل بینی) و سر خود را به هنگام خوابیدن به سمت بالا بگیرد. بالاگرفتن سر به کاهش تورم پس از عمل کمک خواهد نمود.
از استعمال دخانیات خودداری نمایید : استعمال دخانیات فرایند بهبود را مختل نموده و منجر به ایجاد مشکلاتی در بهبود زخم ها شوند.
از عینک دودی استفاده نکنید : نباید پس از عمل بینی، برای چند هفته از عینک دودی (عینک زدن بعد عمل بینی) استفاده کنید. نباید اجازه دهید، هیچ چیزی بخصوص عینک دودی نتیجه کارتان را به خطر بیاندازد. اگر مجبورید که در دوره نقاهت از عینک دودی استفاده کنید، لطفا از لایه حفاظتی بر روی بینیتان برای رفع فشار ناشی از عینک دودی استفاده نمایید.

از فعالیت های شدید بپرهیزید : در چند هفته اولیه پس از جراحی بینی، سعی کنید از فعالیت های شدید بپرهیزید. حرکات و جابجایی های طی فعالیت های شدید می تواند بینی شما را بیش از حد تکان داده و شما را در خطر ضربه خوردن به بینیتان قرار دهد.
از آرایش صورت بپرهیزید : برای دو هفته اول بعد از جراحی بینی، نباید از مواد آرایشی برای صورت استفاده نمایید.

از پوشیدن لباس هایی که باید از سر تن کنید، بپرهیزید : از پوشیدن لباس هایی که جلو بسته اند و مجبورید آنها را از سر تن کنید، خودداری کنید.

زیاد آب بنوشید : مهم است که مقدار زیادی از سیالات در دوره نقاهت بعد از جراحی بینی بنوشید. این از خشکی جلوگیری نموده و همچنین به حداقل کردن تورم پس از جراحی نیز کمک می کند.
از گرفتن دماغ خودداری کنید : نباید در دو هفته اولیه پس از جراحی، دماغ خود را بگیرید (با دستمال کاغذی و تمیز کردن) .

پزشک آنلاین
دکتر مسعود جعفری پور [ فلوشیپ فوق تخصص جراحی پلاستیک صورت
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
سلام من بیست روز عمل بینی انجام دادم فقط مشکل تنفسی دارم همش بینیم گرفته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
0
0
سلام من دوهفته است عمل بینی انجام دادم بینیم گرفته چکار کنم؟
حمیدرضا
|
Germany
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
0
0
سلام بسیار ممنون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: