کد خبر: ۲۰۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 01
شما باید در طول سفر هوایی محصولاتی را برای مراقبت از پوست خود در دسترس داشته باشید، این محصولات عبارتند از :مرطوب کننده UV و سرم، بهتر است این محصولات را در کیف دستی خود بگذارید تا در حین سفر بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید و پوست خود را مرطوب نگه دارید
شفا آنلاین>سلامت>تا به حال به این فکر کردید که سفر کردن با هواپیما برای پوستتان مضر است و باید از پوست مراقبت کنید؟ چرا؟ چون به خورشید نزدیکترید و رطوبت در آن ارتفاع به شدت پایین است!


به گزارش شفا آنلاین:همه ما می دانیم که سفر کردن ازجایی به جای دیگر به شدت بر روی پوست ما تاثیر گذار است زیرا منطقه آب و هوایی ما تعویض می شود اما آیا می دانید هنگام سفر وقتی داخل هواپیما نشسته اید نیز در معرض از دست دادن زیبایی پوست <Loss of skin beauty>قرار دارید؟

باید بدانید که پاسخ این سوال مثبت است زیرا یکی از تاثیر گذار ترین عوامل در طول سفر بر روی پوست پرواز با هواپیما است زیرا باعث خشک شدن پوست می شود ، از این رو باید در طول پرواز از پوست خود مراقبت کنیم و رطوبت پوست خود را حفظ کنیم. در این بخش با مراقبت های پوستی در طول سفر هوایی آشنا خواهید شد.

چگونه از پوست خود در سفرهای هوایی مراقبت کنیم؟
1.در سفر هوایی این وسایل را برای مراقبت از پوست با خود داشته باشید.

شما باید در طول سفر هوایی محصولاتی را برای مراقبت از پوست خود در دسترس داشته باشید، این محصولات عبارتند از :مرطوب کننده UV و سرم، بهتر است این محصولات را در کیف دستی خود بگذارید تا در حین سفر بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید و پوست خود را مرطوب نگه دارید

2. تغذیه پوست با سرم

سرم یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از خشکی پوست در حین سفر با هواپیما است که می تواند پوست را به خوبی آبرسانی کند و از پوست مراقبت کند زیرا در هنگام سفر در کابین هوا رطوبت و فشار پایین است و رطوبت اپیدرم (لایه ی بالایی پوست) از بین می رود.

3. استفاده از کرم ضدآفتاب

هنگام سفر با هواپیما به علت نزدیک شدن به خورشید و ارتفاع از سطح دریا ، شدت اشعه UV دو برابر زمین است بنابر این کرم ضد آفتاب از ضروری ترین محصولاتی است که باید به همراه داشته باشید تا بتوانید از پوست خود در هنگام سفر با هواپیما مراقبت کنید. افراد مسن بهتر است به جای استفاده از ضد آفتاب از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند.

4. درخواست صندلی در کنار راهرو

برای در امان ماندن از تابش نور خورشید می توانید صندلی در کنار راهرو انتخاب کنید هر چند به علت رفت و آمد ممکن است این قسمت شلوغ باشد اما می توانید با یک هدفون از حجم سر و صدا بکاهید . در طول سفر با هواپیما برای خودتان شرایطی را ایجاد کنید تا بتوانید به راحتی استراحت کنید زیرا خسته شدن و بی خوابی عوارض سویی مانند خشکی پوست را در بر دارد .

به چه علت باید از پوست در سفرهای هوایی مراقبت کنیم؟
شدت انعکاس UV مناظر مختلف متفاوت است ؛ یکی از علت های آسیب دیدن پوست در هواپیما منعکس شدن اشعه فرابنفش از مناظرمختلف مانند ابرهای ضخیم و مناطق برفی است که می توانند تا 85 درصد از اشعه ماوراء بنفش را منعکس کنند.

پنجره های کابین قدرت محافظت از پوست در برابراشعه UVA را ندارد

پنجره های کابین نمی توانند کاملا از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت کنند و عبورنور خورشید از این پنجره ها و برخورد با پوست ما سبب برنزه شدن، لکه ها، پیری زودرس و چین و چروک پوستی می شود.

برنزه شدن پوست در سفرهای هوایی به علت پرتو UVB

در سفرهای هوایی به علت تابش عمیق اشعه فرابنفش و پرتو UVB ،لایه بالایی پوست آسیب می بیند و باعث سوختگی ، برنزه شدن پوست و پیری زود رس می شود.

آسیب پوست به علت نزدیک بودن به خورشید

در سفرهای هوایی به علت بالا بودن سطح ارتفاع از دریا به خورشید نزدیک تر هستیم بنابراین در معرض تابش اشعه ماورای بنفش قوی تر خواهیم بود به همین علت پوست ما در سفر های هوایی آسیب بیشتری می بیند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: