کد خبر: ۲۰۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 31
در چهار ماهه نخست سالجاری ۱۴۵ هزار و ۲۷۱ نفر به مراکز اهدای خون استان تهران مراجعه کرده و ۱۱۷ هزار و ۶۸۵ واحد خون اهدا شد
شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل انتقال خون استان تهران، گفت: اهدای خون در ۴ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ نسبت به سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سید مرتضی طباطبایی ضمن تبریک فرا رسیدن نهم مرداد روز ملی اهدای خون و ۴۴ امین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون ایران، اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سالجاری ۱۴۵ هزار و ۲۷۱ نفر به مراکز(centers) اهدای خون استان تهران مراجعه کرده و  ۱۱۷ هزار و ۶۸۵ واحد خون اهدا شد.

وی افزود: این میزان اهدای خون در سال ۱۳۹۷ در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته نشان از رشد ۴ درصدی اهدای خون در پایتخت دارد.

مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: در سال ۱۳۹۷ شاهد رشد ۲۵ درصدی اهداکنندگانی هستیم که برای اولین بار اهدای خون را تجربه کردند که امیدواریم که این افراد با مراجعه مجدد تا پایان سال به اهداکننده مستمر تبدیل شوند.

وی با اشاره به نیاز روزافزون مراکز درمانی و ضرورت افزایش ظرفیت اهدای خون در استان تهران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ مرکز اهدای خون به صورت تک شیفت از ۸ صبح الی ۳ عصر و همچنین سه مرکز جامع وصال، ستاری و تهرانپارس به صورت دو شیفت از ۸ صبح الی ۸ شب فعال هستند.

طباطبایی در ادامه تفاوت مراکز جامع اهدای خون(Blood donation) در مقایسه با سایر مراکز را امکان اهدای پلاکت و پلاسما علاوه بر اهدای خون کامل عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم دو مرکز جامع اهدای خون شهرری و پل صدر نیز به زودی راه اندازی شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: