کد خبر: ۲۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 19
رئیس انجمن پیوند اعضای ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس انجمن پیوند اعضای ایران درواکنش به ماجرای پیوند کلیه ای که قراربود به صورت غیر قانونی برای یک بیمار تبعه کشور عراق در یکی از بیمارستان های خصوصی پایتخت انجام شود گفت: هیچ بیمارستانی نباید این گونه کارهای خلاف قانون را انجام دهد چراکه این اتفاق به طورقطع تخلف آشکاراست.

دکتر ایرج فاضل در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: به طور کلی طبق تعهدات بین المللی و تعهدنامه استانبول که ما هم آن را امضا کردیم نباید خرید و فروش و پیوند عضو از افراد بیگانه انجام شود.

وی ادامه داد: به همین خاطردر برخی از کشورهای همسایه برای این که نمی توانند این نوع پیوندهای غیرقانونی را در کشور خودشان انجام دهند بنابراین برای پیوند به ایران می آیند.

وزیر اسبق بهداشت خاطرنشان کرد: متأسفانه این اقدام ازسوی برخی ها به عنوان یک نکته مثبت و درراستای توسعه گردشگری پزشکی تلقی می شود در حالی که نکته بسیار منفی بزرگ برای کشوروجامعه پزشکی است.

وی یادآورشد:به طورقطع بیگانگانی که از کشورهای دیگربرای دریافت عضوازایرانی ها به مملکت ما می آیند کاری خلاف قوانین است که وزارت بهداشت ودستگاههای مربوطه نیزبا آن به شدت برخوردخواهندکرد.

نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی نظام پزشکی تأکید کرد: همه اینها در کشور خودشان هم می توانند پیوند را انجام دهند اما از آنجا که مجاز به انجام یک چنین کار خلافی نیستند به مملکت ما رو می آورند.

وی با بیان این که به نظرم وزارت بهداشت برخورد بسیار درستی در رابطه با این موضوع انجام داده اظهار کرد: این کار باید با جدیت و در کمال سختگیری پیگیری شود.

رئیس جامعه جراحان ایران به خبرنگار شفا آنلاین گفت: شورای عالی پیوند وزارت بهداشت به زودی جلسه ای تشکیل می دهد و باید سیاست هایی تببین کند که این گونه اتفاقات در مملکتمان رخ ندهد.

دکتر فاضل خاطرنشان کرد: همچنین این شورا باید سیاست گذاری هایی را اعمال کند تا دستورالعملی برای وزارت بهداشت و تیم های بازرسی نیزدراین باره تعیین نماید .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: