کد خبر: ۲۰۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 29
عصاره دانه انگور نیز مملو از آنتی‌اکسیدان است و نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارد انگور سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و همچنین باعث کنترل دیابت می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> انگور به‌دلیل طعم و مزه، تنوع و خواص بی‌نظیرش یکی از محبوب‌ترین میوه‌های جهان است. این میوه بهشتی، خوش‌طعم و دوست‌داشتنی، در تمام مناطق معتدل جهان می‌روید و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

به گزارش شفاآنلاین، حتی دانه‌های ریز انگور نیز مفیدند و از بیماری‌های چشمی ناشی از دیابت پیشگیری می‌کنند. عصاره دانه انگور نیز مملو از آنتی‌اکسیدان است و نقش مهمی در پیشگیری از سرطان(Cancer) دارد. انگور سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و همچنین باعث کنترل دیابت می‌شود. در ادامه با خواص انگورآشنا می‌شوید.

درمان میگرن

آب انگور رسیده، درمان خانگی مهمی برای میگرن به‌حساب می‌آید. برای درمان میگرن باید صبح‌ها کمی آب انگور خالص و بدون ترکیب با آب معمولی، نوشید. آب انگور و عصاره دانه انگور سردردهای میگرنی را درمان می‌کنند. سردردهای میگرنی دلایلی مختلفی مانند عدم تعادل شیمیایی بدن، خواب کم، تغییرات آب‌و‌هوایی یا کمبود مواد مغذی در بدن می‌تواند داشته باشد.

پیشگیری (prevention)از بیماری قلبی

انگور مقدار اکسید نیتریک موجود در خون را، که جلوی تشکیل لخته خون را می‌گیرد، افزایش می‌دهد.علاوه‌ بر ‌آن، آنتی‌اکسیدهای انگور از اکسیداسیون کلسترول بد(LDL) که موجب گرفتگی در رگ‌های خونی شده و دلیل اصلی بیشتر بیماری‌های قلبی‌وعروقی است، جلوگیری می‌کند. همچنین انگورها مقدار بسیار زیادی فلاونوئید دارند که نه‌تنها علت اصلی رنگ انگور هستند، بلکه آنتی‌اکسیدان‌های قوی‌ای نیز به‌حساب می‌آیند. درضمن، این دو نوع فلاونوئید آنتی‌اکسیدانی مانند پاک‌کننده‌ها عمل می‌کند، از تجمع پلاکتی می‌کاهد و سموم موجود در خون را فیلتر می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: