کد خبر: ۲۰۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 28
هم اکنون مسئولان وزارت بهداشت و درمان معتقدند که سازمان برنامه و بودجه و سازمان تامین اجتماعی در پرداخت طلب شرکت های دارویی همکاری های لازم را انجام نمی دهند، اما مسئولان سازمان تامین اجتماعی تاکید دارند که درحوزه سلامت افزایش هزینه ها صورت گرفته است
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این کمیسیون به دنبال چاره اندیشی درپرداخت بدهی های شرکت های دارویی است.

به گزارش شفا آنلاین، حیدرعلی عابدی درخصوص شرایط حال حاضر پرداخت طلب شرکت های دارویی، گفت: هم اکنون مسئولان وزارت بهداشت و درمان معتقدند که سازمان برنامه و بودجه و سازمان تامین اجتماعی(Social Security) در پرداخت طلب شرکت های دارویی همکاری های لازم را انجام نمی دهند، اما مسئولان سازمان تامین اجتماعی تاکید دارند که درحوزه سلامت افزایش هزینه ها صورت گرفته است؛ این درحالی است که  مسئولان سازمان برنامه و بودجه نسبت به پرداخت مبالغ توافق شده تاکید دارند.

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی، افزود: مسئولان وزارت بهداشت معتقدند که درصورت عدم پذیرش مردم نارضایتی برای بیماران ایجاد می شود، بنابراین درپرداخت میزان بدهی ها و دریافت آن مشکلاتی به وجود آمده است؛ البته بخشی از مشکلات به دلیل عدم اجرای صحیح برخی مسائل از جمله بی توجهی به پرونده الکترونیک سلامت، سیستم ارجاع و پزشک خانواده(family doctor) است؛ این بخش به احتمال بسیار تا پایان سال اجرایی می شود، ضمن اینکه بخشی از مشکلات به ارزش نسبی خدمات و افزایش بسیار تعرفه ها ارتباط دارد.

عابدی با بیان اینکه مسئولان از این مقطع به بعد از افزایش هزینه ها درحوزه سلامت جلوگیری کنند، تصریح کرد: درحال حاضر بحثی از اصلاح کتاب تعرفه گذاری خدمات درمیان نیست، بنابراین اگر قصدی هم براین مسئله وجود دارد؛ تاکنون خبری در این خصوص مطرح نشده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه سازمان برنامه نسبت به پرداخت اعتبارات براساس مصوبات مجلس درخصوص 10 درصد هدفمندی یارانه ها پایبند است، گفت: موارد اختلافی درخصوص پرداخت بدهی ها درخصوص 10 درصد هدفمندی و یک درصد ارزش افزوده است، بنابراین امیدواریم برای حل مشکلات دراین حوزه ها موارد در کمیسیون بهداشت و درمان مطرح و نمایندگان راه حلی را برای این بخش در نظر بگیرند.

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: پرداخت به شرکت های دارویی نوش داروی پس از مرگ سهراب نشود. فروشندگان و تولیدکنندگان دارو نمی توانند معطل بمانند و بعد از یک سال، پول خود را از بیمه مطالبه کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: