کد خبر: ۲۰۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 29
فرد عزادار باید برای مدت کوتاهی به خود اجازه سوگواری دهد. مسلما او روبات نیست و غم، سراسر وجودش را گرفته و نباید آن را انکار کند. مسلما تمرکز روی زندگی روزمره برای او تا مدتی سخت خواهد بود. در اینگونه مواقع بهتر است، احساسات خود را با صداقت کامل روی کاغذ بنویسد و با پردازش این احساسات بتواند سفر از این غم را به سلامت بگذراند

شفا آنلاین>اجتماعی>وقتی عزیزی فوت می‌کند، غم از دست دادن او سنگین و تحمل آن بسیار سخت است. حتی صحبت با کسی که دچار چنین ضایعه‌ای شده هم مشکل است. اما متخصصان روش‌هایی پیشنهاد داده‌اند که با به‌کارگیری آنها می‌توان تا حدی چنین حادثه‌ای را تحمل کرد.

به گزارش شفا آنلاین:متخصصان روانشناسی برای حفظ روحیه و تحمل چنین مصیبتی چند راهنمایی موثر ارائه داده‌اند:

پذیرفتن احساس درد و غم

فرد عزادار باید برای مدت کوتاهی به خود اجازه سوگواری دهد. مسلما او روبات نیست و غم، سراسر وجودش را گرفته و نباید آن را انکار کند. مسلما تمرکز روی زندگی روزمره برای او تا مدتی سخت خواهد بود. در اینگونه مواقع بهتر است، احساسات خود را با صداقت کامل روی کاغذ بنویسد و با پردازش این احساسات بتواند سفر از این غم را به سلامت بگذراند.

مهار درد از دست دادن

فرآیند درمان به طور طبیعی پیش می‌رود. اما پس از مدت زمان کوتاه سوگواری، فرد باید به مسائل مثبتی که در زندگی‌اش پیش می‌آید، توجه نشان دهد. هرشب پیش از خواب، هر موضوع خوب، حتی بسیار کوچک، را در ذهن مرور کند و شاکر آن باشد. بدین ترتیب می‌تواند آرام آرام به زندگی برگردد.

تنها نماندن

افراد سوگوار احساس می‌کنند دیگران درد آنها را نمی‌فهمند و به همین دلیل منزوی می‌شوند. به جای این کار بهتر است کسی را یافته و غم و دردشان را با او مطرح کنند و از احساسات‌شان بگویند. البته هرگز نباید این نوع احساسات را با دیگران مقایسه کرد. هر کس احساسات خود را به روش خاص خود بروز می‌دهد.

آشنایی با مکانیسم بدن

طبیعت گاهی اوقات برای اینکه ما را از اندوه شدید برهاند، بدن را در حالت خودکار قرار می‌دهد. در اینگونه مواقع فرد سوگوار ممکن است برای تحمل غم، دست به رفتارهای پرخطر مانند مصرف نوشیدنی‌های الکلی یا مخدر بزند. بنابراین بهتر است مراقب این موارد باشد و می‌تواند هوشمندانه دل مشغولی‌های مثبتی را جایگزین این رفتارهای منفی کند.

توجه به بدن

فرد سوگوار باید به موقع استراحت کرده، غذای مناسب بخورد و به طور منظم ورزش کند. غم از دست دادن عزیز از نظر جسمی، عاطفی، معنوی و ذهنی، فرد سوگوار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین باید یاد بگیریم که با خودمان مهربان باشیم تا بتوانیم غم و درد مرگ عزیز خود را تحمل کرده و به زندگی‌مان ادامه دهیم.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: