کد خبر: ۲۰۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 27
گرمای هوا در بیشتر کشور‌های جهان در تابستان سال جاری سبب شده است تا استفاده از دستگاه‌های سرمایشی، چون پنکه حتی درکشور‌های مناطق سردسیر دنیا هم افزایش یابد
شفاآنلاین>سلامت> استفاده از وسایل سرمایشی سبب تحریک بیماری آلرژی در افراد مستعد می شود، اما می‌توان به راحتی از این مشکل خلاص شد.

به گزارش شفاآنلاین، گرمای هوا در بیشتر کشور‌های جهان در تابستان سال جاری سبب شده است تا استفاده از دستگاه‌های سرمایشی، چون پنکه حتی درکشور‌های مناطق سردسیر دنیا هم افزایش یابد.

متخصصان(experts) اعلام کرده اند استفاده از وسایلی، چون پنکه می‌تواند سبب تحریک آلرژی و آسیب پوستی  شدید برای افراد مبتلا به خشکی پوست شود.

بهترین دما برای بدن انسان که بتواند به خوبی شب‌ها به استراحت بپردازد بین ۱۶ تا ۱۸ درجه سانتیگراد است.

دستگاه هایی چون پنکه، کولر و سایر وسایلی سرمایشی به جهت آنکه هوا را در محیط پخش می کنند، می‌توانند سبب جابه جا کردن گرد و غبار و بروز حمله‌های آلرژی در افراد مستعد شوند.

درفصل تابستان ازجمله مشکل‌های شایع سلامت می‌توان آلرژی، حمله‌های بیماری آسم و خشکی چشم، زبان و پوست بدن را نام برد.

حمله‌های آلرژی (Allergy)به ویژه آسم یا خشکی زبان سبب بیدار شدن افراد از خواب و نیاز آن‌ها به مصرف دارو یا حتی مراجعه به مراکز درمانی می‌شود.

محققان انگلستانی اعلام کرده اند گرمای هوای تابستان امسال در ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده و این سبب افزایش گرمازدگی و سایر بیماری‌ها از جمله آسم در بین افراد جامعه شده است.

کارشناسان برای کاهش حمله‌های بیماری آلرژی و خشکی چشم، زبان و بدن به افراد توصیه می‌کنند از قرار گرفتن درمعرض وزش باد سرد وسایل سرمایشی، چون پنکه یا کولر خودداری کنند همچنین پوشال کولر، فیلتر‌های کولر گازی یا پره‌های پنکه را با رعایت نکات ایمنی به طورمنظم تمیز و خشک کنند تا آلودگی و گرد و خاک روی آن‌ها باقی نماند.

افراد آلرژیک باید دربازه‌های زمانی کوتاه به تمیز کردن خانه و محل کارخود بپردازند تا گرد و خاک از سطوح، کف زمین و اشیا پاک شود.

استفاده از وسایل دارای سیستم‌های ضدباکتری و حساسیت نیز می‌تواند سبب کاهش بروز علامت‌های آلرژی در افراد شود.

نوشیدن آب به میزان کافی، استفاده از لباس‌های نخی، خودداری از نوشیدن قهوه و چای داغ، خوردن میوه و سبزیجات تازه، مصرف وعده غذایی سبک و کم چرب در نوبت شام، تاریک کردن کامل اتاق خواب و استفاده از پرده‌های ضخیم سبب بهبود کیفیت خواب افراد می شود.

از جمله دیگر راه ها برای داشتن خوابی آرام و عمیق می توان مرطوب کردن صورت و بدن با کرم‌های آب رسان، استفاده از پنجره با فیلتر‌های ضد گرد وغبار، خودداری از پوشیدن کفش درون خانه، استحمام روزانه با میزان استاندارد آب سرد و استفاده نکردن از لنز‌های تماسی برای مدت طولانی به ویژه شب‌ها در زمان استراحت را نام برد.

ورود هوای خشک به درون بینی و گلوی افراد می‌تواند سبب تحریک سینوس و بروز مشکل هایی چون عفونت‌های سینوسی، سرفه و عطسه می شود.

در موارد پیشرفته تحریک سینوسی، مشکل انسداد مسیر‌های تنفسی و نیاز به روش‌های درمانی مختلف ازجمله جراحی مورد نیاز است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: