کد خبر: ۲۰۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 26
انتصاب همتی درست یاغلط؟ آقاي رييس جمهور؛ بدون تعارف و تملق مراتب قدردانی‌ام را ازشما بابت تغییری که درکابینه ایجاد کردید اعلام می‌کنم اگرچه جا برای تغییر بیشتر هم هست اما همین قدرش را هم باید مغتنم شمرد

شفا آنلاین>اجتماعی>تازگی‌ها شاد وخوشحالم نمی دانم چرا/ گرچه از کارم(روزنامه‌نگاری)پشیمانم نمی دانم چرا/ با وجودغصه و درد و بلا و حرف مفت/ باز پشت خنده پنهانم نمی‌دانم چرا؟

به گزارش شفا آنلاین:قطعه بالا بخشی ازشعر نمی‌دانم چرا، اثر شاعر شیرین سخن جنوبی، راشدانصاری-خالوراشده است که با طنازی زایدالوصفش می خندد و می خنداند و حدیث نفس این روزهای‌مان را می‌گوید. جانم برای‌تان بگوید که از هرکسی انتظارش راداشتم، الا از شیخ حقوقدان؟! قراربود ما امیدوارباشیم ودولتش تدبیر کند اما هنوز مرکب حکم قانون عدم به‌کارگیری بازنشستگان بر کاغذ خشک نشده که خبر یک انتصاب،کاسه کوزه امیدما راشکست؟

انتصاب همتی درست یاغلط؟ آقاي رييس جمهور؛ بدون تعارف و تملق مراتب قدردانی‌ام را ازشما بابت تغییری که درکابینه ایجاد کردید اعلام می‌کنم اگرچه جا برای تغییر بیشتر هم هست اما همین قدرش را هم باید مغتنم شمرد. خب چه می توان کردلابد من ایراد دارم که آدم امیدواری ام.... اما انتصاب عبدالناصر همتی برایم چند سوال پیش آورده که امیدوارم دفتر یا کابینه شما لایق بدانندو پاسخ بدهند. همین چند روز پیش بود که نمایندگان محترم مجلس همت كردند و قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را تصحیح و تصویب کردند. به اعتبارنص این قانون،جنابعالی به غیر از معاونان خودتان و وزرا،حق انتصاب هیچ یک از بازنشستگان عزیز رابه‌عنوان کادر ستادی ندارید،اینکه قانونگذار محترم درتبصره یک ماده واحده اصلاحیه موصوف اجازه به‌کار گیری بازنشستگان دربندهای الف وب وج ماده 71قانون خدمات کشوری را فقط در دستگاه ذی‌ربط مجاز می شمارد.

یک- آقای همتی از سال64تا به امروز؛بحمدا... صاحب پست و مقام هستند و 33 سال ردای خدمت به تن دارندواز قرارمعلوم با61سال سن قصد بازنشستگی هم ندارند. چقدر خوب می شد که ایشان گزارشی از نتایج مدیریت‌های‌شان دراین33سال ارائه می دادندومی گفتند چطور تابه‌حال بازنشسته نشدندوآیا ایشان استخدام صداوسیماهستند یا بانک ویا دانشگاه؟واینکه چرا کارگزینی هیچ‌یک ازین نهادهاسنوات خدمت ایشان را ندیدندتا حکم بازنشستگی را به دست‌شان برسانند؟

دو- جناب رییس جمهور؛می دانم که مصوبه مجلس محترم تا به شورای نگهبان برسدو بررسی و ابلاغ شود یک فرآیندزمانبر را طی می‌کند اما آیا جایز است که به فرض سال آینده وهمین موقع و پس از ابلاغ قانون در روزنامه رسمی؛رییس کل بانک مرکزی کشور عوض شود و پیام تعویض پی در پی مدیران اقتصادی ؛آلارم خطر به بازار کشور بدهد؟

سه-عبدالناصر همتی همین حالا هم یک بازنشسته مشغول به کاراست و شکرخدا نتایج مدیریتش هم روشن.

آقای روحانی؛چه اصراری به دوباره کاری است من نمی دانم؟!

درمقام نظر خدمت حضرتعالی معروضم که در هنگام انتصاب مدیران اگر نگاهی به کارنامه و نه رزومه ایشان بیندازید، به بیراهه نرفته‌اید.

چهار-مجلس محترم با تصویب این اصلاحیه دست شما را برای خانه تکانی اساسی دربدنه ستادی باز کردپیشتر هم خدمت تان عرض کرده بودم که اگر قرار بود آبی از مدیران معمر گرم شود حالا ما حسرت دبی وآنتالیا را نمی خوردیم باور بفرمایید این کشور پرازجوانان باسوادو وطن دوست وپرانرژی وبرنامه برای عبورازاین گردنه خطرناک است.

برادر رییس جمهور؛خودتان بهترازحقیر می دانید که وضع ازچه قراراست؟جامعه ما این روزها بیش از هرزمانی نیازمند«تدبیر» است؛ می‌دانم اضطرار شرایط گهگاه باعث تصمیماتی می‌شود که درطول زمان باید تحلیل‌شان کرد اما نسل آینده مثل نسل من صبرایوب ندارد.

آیا پاسخ درخوری برای‌شان دارید؟کیست که اهمیت جایگاه بانک مرکزی را نداند؟

آقاي رییس جمهور؛دیدگاه‌های متخصصان مستقل(اتاق اصناف-اتاق بازرگانی-انجمن‌های صنفی مرتبط و...) راهم بشنویدشمارییس«جمهور» همه مایید.هنوز زمان برای شنیدن و وقت برای عمل کردن دارید...

نیازی به توضیح این واضح نیست که درمقام یک روزنامه‌نگار وظیفه خودمی دانم که گفتنی‌ها را بگویم «امید»وارم که سوءتفاهمی پیش نیاید...

و ختم کلام را به سروده ای از فرخی یزدی می سپارم:

هرگز دلم برای کم وبیش غم نداشت/آری نداشت غم که غم بیش وکم نداشت/با آنکه جیب وجام من از مال و می تهیست/مارافراغتیست که جمشیدجم نداشت.قانون

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: