کد خبر: ۲۰۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 24
بخشی از عملیات روانی دشمن، بر روی جامعه پزشکی و مردم است و باید هوشیار و متوجه باشیم که تحت تاثیر عملیات روانی دشمن به ویژه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی قرار نگیریم

شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، گفت: موضوع تامین نقدینگی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی، دغدغه ماست.

به گزارش شفا آنلاین: دکتر سید حسن هاشمی در مراسم رونمایی از سه داروی جدید تولید داخل، اظهارداشت: صنعت داروسازی <Pharmacy industry>کشور در منطقه قابل اعتنا و قابل اعتماد است و اگر شرایط سیاسی امروز متفاوت بود، داروی ایرانی در منطقه، بازار بسیار خوبی داشت.

وی افزود: تجربه تحریم های قبلی نشان می دهد که بخشی از عملیات روانی دشمن، بر روی جامعه پزشکی و مردم است و باید هوشیار و متوجه باشیم که تحت تاثیر عملیات روانی دشمن به ویژه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی قرار نگیریم.

هاشمی ادامه داد: عهد بستیم که با مردم صادق باشیم و جز حقیقت، چیزی به مردم نگوییم، اما گاهی می بینیم که در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی<Medical Equipment> و واکسن، می خواهند جامعه را تحت تاثیر فضاسازی های غیر واقعی قرار دهند که رسانه ها باید هوشیار باشند و اجازه ندهند که این عملیات روانی آسیبی به مردم وارد کند.

وی افزود: در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه این صنایع، نظارت های سختگیرانه ای توسط وزارت بهداشت انجام می شود.

هاشمی گفت: اگر مردم با تحمل هزینه هایی به به پزشکان مراجعه می کنند و نیاز به خدمات درمانی و دارویی دارند، خیانت است که دولت و جامعه علمی در ارائه مرغوب ترین محصولات، کوتاهی کنند.

وزیر بهداشت، اظهارداشت: تعبیر من از تحریم های ماه های آینده، هشدار مدیریتی به مدیران نظام سلامت بود که هوشیار شوند که «علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد».

وی افزود: شک ندارم که دشمنان انقلاب و ایران، برای کالاهای حیاتی مانند دارو، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه این صنایع، برنامه دارند و اگر کسی  به مدت یک نیم روز یا یک روز غذا نخورد از بین نمی رود، اما دارو، حکم نفس کشیدن را دارد و نمی شود گفت فردا نفس بیشتر یا کمتری بکشید.  


هاشمی گفت: موضوع تامین نقدینگی برای تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز کشور، علاوه بر مطالبه شرکت ها، خواسته ما نیز هست و شبانه روز برای آن تلاش می کنیم.

وزیر بهداشت، اظهارداشت: بخشی از تقویت صنایع دارو و تجهیزات پزشکی کشور، به سیاست خارجی و فضای بین المللی وابسته است.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: