کد خبر: ۲۰۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 25
افرادی هم که سبک غلط زندگی با اضافه وزن را انتخاب می‌کنند، بهای این انتخاب را با ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در سنین پایین‌تر پرداخت می‌کنند
شفا انلاین>اجتماعی>سلامت> امروز بسیاری از ما درباره تاثیر منفی سبک زندگی امروزی و چاقی بر سلامت افراد شنیده‌ایم اما اینکه ارتباط این دو به صورت علمی و آماری بررسی شود اعتبار بیشتری دارد. مطالعات دانشمندان آمریکایی به تازگی شواهد جالبی را در مورد ارتباط اضافه‌وزن و چاقی با طول عمر و بیماری‌های قلبی به‌دست آورده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین:بر اساس نتایج منتشر شده در مجله JAMA Cardiology ، این مطالعه که از بررسی پرونده سلامت حدود 200هزار نفر در نیم قرن اخیر در ایالات متحده به‌دست آمده است، افراد مبتلا به چاقی و اضافه‌وزن، نسبت به افرادی که دارای BMI طبیعی هستند، عمر کمتری داشته و خطر ابتلا به نارسایی‌های قلبی و بیماری‌های قلبی در آنها بسیار بیشتر است.

نتایج به‌دست آمده از این بررسی‌ها نشان می‌دهد چاقی افراد با طول‌ عمر کوتاه‌تر آنها و افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ در اثر آن همراه‌ است. این نتایج همچنین بیانگر این موضوع است که اضافه ‌وزن اگرچه با طول ‌عمر مشابه وزن طبیعی همراه بوده ولی خطر ابتدا به بیماری‌های قلبی‌عروقی در سنین پایین‌تر را افزایش می‌دهد.

در حقیقتاین مطالعات نشان می‌دهد افرادی هم که سبک غلط زندگی با اضافه وزن را انتخاب می‌کنند، بهای این انتخاب را با ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در سنین پایین‌تر پرداخت می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: