کد خبر: ۲۰۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۷ - 2018July 21
روزنامه تایمز به تازگی به آماری از سوی سازمان خدمات بهداشت انگلیس دست یافته که نشان می‌دهد مجموعاً 7.3 میلیون انگلیسی سال گذشته داروی ضدافسردگی مصرف کرده اند. از این میزان 2 هزار تن در سنین ابتدایی بوده‌اند
شفا آنلاین>اجتماعی>تازه ترین آمار به دست آمده نشان می دهد که حدود 70 هزار نوجوان زیر 18 سال انگلیسی، داروی ضدافسردگی مصرف می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین، روزنامه تایمز به تازگی به آماری از سوی سازمان خدمات بهداشت انگلیس دست یافته که نشان می‌دهد مجموعاً 7.3 میلیون انگلیسی سال گذشته داروی ضدافسردگی(Anti-depressant) مصرف کرده اند. از این میزان 2 هزار تن در سنین ابتدایی بوده‌اند.

کارشناسان بر این باورند که مصرف داروهای ضدافسردگی در روند رشد ذهنی نوجوانان تأثیر منفی دارد و پیامدهای آن نسبت به ضررش کمتر است.

تایمز در ادامه این گزارش نوشت: مصرف داروهای ضدافسردگی نشان داده که این دارو برای بسیاری از بیماران 'با درجه حاد افسردگی' جوابگو بوده است. پزشکان انگلیسی معتقدند که بخشی از افزایش آمار مصرف این دارو در انگلیس ناشی از مراجعه بیشتر بیماران به پزشک بوده است.

تجویز داروهای ضدافسردگی طی یک دهه گذشته در انگلیس دو برابر شده است. این کشور هم‌اکنون در ردیف چهارم کشورهای غربی مصرف‌کننده داروهای ضدافسردگی به شمار می‌رود و درمجموع 232 میلیون پوند در سال برای دولت انگلیس هزینه در بردارد.

اندریا سیپریانی، استاد متخصص روانشناسی(Psychology) دانشگاه آکسفورد که حدود دو سال پیش بر روی بیماران افسرده تحقیقاتی را صورت داده می‌گوید: این ارقام بسیار بالا است. باید در نظر داشت که داروهای ضدافسردگی راه‌حل سریعی به شمار نمی‌رود.

او طی تحقیقات خود دریافته بود که حدود نیمی از نوجوانان زیر 18 سال از داروی ضدافسردگی پروزاک (فلوکستین) استفاده می‌کنند.

نشریه تایمز در گزارش خود اشاره‌کرده است که آمار افسردگی در بخشی از مناطق انگلیس بیشتر از سایر مناطق است. در این رابطه، آمار مصرف داروهای ضدافسردگی در میان کودکان در منطقه ساوت لینکولنشایر شش برابر میانگین کل کشور است.

کارشناسان انگلیسی تأکید دارند که تجویز داروهای ضدافسردگی بایستی به‌عنوان آخرین راه‌حل و پس از انجام مراحل مشاوره درمان صورت گیرد. این در حالی است که سیاست‌های ریاضتی دولت محافظه‌کار انگلیس فشار زیادی را بر سازمان خدمات بهداشتی انگلیس وارد کرده است.

به‌تازگی «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس طرحی را پیشنهاد کرد که بر اساس آن بخشی از اعتبارات بخش درمانی انگلیس از طریق افزایش مالیات‌ها جبران شود؛ بااین‌حال انتقادهای زیادی از سوی مردم، گروه‌های حقوق بشری(human rights) و اتحادیه‌های کارگری در رابطه با این طرح وجود دارد.

سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان اچ اس) برای اولین بار در سال 1948 و پس از پایان جنگ دوم جهانی به‌منظور ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان و مجروحان جنگی راه‌اندازی شد و در حال حاضر با داشتن نزدیک به یک و نیم ‌میلیون کارمند، به‌صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی ارائه می‌کند.

این نهاد بهداشتی حدود 65 میلیون تن را در سراسر انگلستان ( انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) تحت پوشش قرار داده، اما علاوه بر مشکلات مالی، با بحران کمبود نیروی انسانی نیز مواجه است. این معضل در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و محدود شدن به‌کارگیری نیروهای پزشکی از خارج انگلیس به‌ویژه از اروپا، تشدید خواهد شد.
مطالب مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: