کد خبر: ۲۰۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۷ - 2018July 21
پس از ملت،سايت بانك ملي ايران با رتبه داخلي 26 و ۱668 جهاني جايگاه دوم را به لحاظ بازديد و مراجعه كاربران اينترنتي به سايت هاي بانكي كشور به خود اختصاص داده است.
شفا آنلاین>بیمه و بانک>براساس اطلاعات استخراج شده از سايت " الكسا " كه مرجع اصلي نمايش ميزان رنكينگ سايت ها از نظر بازديد كاربران است، بانك ملت اكنون رتبه ۱5 در ايران و 1055 جهاني را در بين سايت هاي پربازديد را در اختيار دارد.

به گزارش شفا آنلاین: پس از ملت،سايت بانك ملي ايران با رتبه داخلي 26 و ۱668 جهاني جايگاه دوم را به لحاظ بازديد و مراجعه كاربران اينترنتي به سايت هاي بانكي كشور به خود اختصاص داده است.
 
بانك پاسارگاد نيز با رتبه 88 در ايران و 4267 در الكسا جايگاه سوم را به خود اختصاص داده است.
 
بانك تجارت نيز با رتبه 157 در ايران چهارمين سايت اينترنتي بانك پربازديد به شمار مي رود.
 
اين موضوع نشان دهنده افزايش سطح ارايه خدمات اينترنتي و الكترونيكي توسط اين سه بانك بزرگ دولتي و خصوصي كشور است.آسان سازي و سرعت خدمات اينترنت بانك از جمله دلايل اصلي مراجعه كاربران به دو سايت ملت و ملي به شمار مي رود.
 
الکسا (Alexa) چیست؟
الکسا عنوان سرویسی وابسته به سایت amazon.com است که در آدرس Alexa.com ارائه می شود و یک وبسایت معتبر بین المللی می‌باشد. الکسا آمار کاملی از رفتار های کاربران و نحوه ورود به سایت های وب در سراسر دنیا را بدست می آورد و با آنالیز آن اطلاعات با یک سری معیار های محاسباتی و آماری، سایت های مختلف را به لحاظ میزان دیده شدن صفحات آنها، رتبه بندی می کند.خلاصه و چکیده این رتبه بندی عددی بین ۱ تا چند میلیون می باشد که هرچه این عدد به یک نزدیکتر باشد رتبه وبسایت، بهتر و بالاتر می باشد.افزایش رتبه الکسا میسر نیست مگر با جذب بیشتر بازدیدکننده برای یک پایگاه اینترنتی.
 
نكات جالب از سايت بانكها
بسیاری از بانکهای دولتی و خصوصی کشور؛ نه تنها سهمی در رتبه جهانی ندارند بلکه در بین ۵۰۰ سایت برتر ایرانی نیز قرار نگرفته‌اند و حتی رتبه برخی از این سایتها، بالای ۵۰هزار میباشد که این نشانگر عدم سرویس‌دهی مناسب بانکها در حوزه خدمات اینترنتی و عدم اقبال عمومی به پورتال اینترنتی آنها است.
 
چنانکه دیده می شود بانک ملت ، ملی و پاسارگاد جزء موفق ترین سایتهای ایرانی و رتبه اول در بین سایتهای بانکی هستند که نشانگر توجه ویژه مدیران این بانک به این حوزه از بانکداری است که مواجه با اقبال عمومی نیز شده و رنکینگ این سایت را ارتقاء بخشیده است.
 
آمار رتبه بندي داخلي و جهاني سايت بانكها و موسسات اعتباري كشور به ترتيب رتبه بدين شرح است:
 
رتبه 10 سايت بانکی برتر ايرانی در الکسا:
1- بانک ملت 15
۲- ملي 26
۳-پاسارگاد 88
۴- تجارت 157
۵- صادرات 160
۶- پارسیان 199
۷- انصار 283
۸- مسكن 334
۹- كشاورزي 405
۱۰- اقتصاد نوین 578

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: