کد خبر: ۲۰۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۷ - 2018July 21
مرحله اول ثبت‌نام المپیاد دانشجویی پایان یافته است و مرحله دوم و نهایی این المپیاد ۱۳ مرداد ماه برگزار می‌شود و در مرحله دوم از هر کلان منطقه آمایشی حداقل یک تیم در رقابت‌ها حضور خواهد داشت
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیر امور نخبگان و استعدادهای درخشان وزارت بهداشت(Ministry of Health) با اشاره به جزئیات برگزاری دهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان پزشکی گفت: مرحله نهایی این المپیاد از ۱۳ مرداد آغاز می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر پروین پاسالار در رابطه با فعالیت‌های مرکز خدمات آموزش استعدادهای درخشان اظهارکرد: در حال حاضر چند کار در حال انجام است که یکی از این فعالیت‌ها، مسئله برگزاری المپیاد کشوری دانشجویی در شش حیطه مختلف،‌ از جمله حیطه‌های علوم پایه،‌ رشته بالینی،‌ آموزش پزشکی، کارآفرینی، مدیریت و فلسفه پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه مرحله نهایی دهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان پزشکی از ۱۳ مرداد آغاز می‌شود، گفت: مرحله اول ثبت‌نام المپیاد دانشجویی پایان یافته است و مرحله دوم و نهایی این المپیاد ۱۳ مرداد ماه برگزار می‌شود و  در مرحله دوم از هر کلان منطقه آمایشی حداقل یک تیم در رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

مدیر امور نخبگان و استعدادهای درخشان وزارت بهداشت تاکید کرد: با بررسی و اعلام نتایج مرحله اول آزمون انفرادی (غربالگری) دهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان پزشکی و براساس آئین نامه مربوطه ۹۰ نفر برگزیده شدند و مقرر شد تا در مرحله دوم از هر کلان منطقه آمایشی حداقل یک تیم جهت رقابت حضور داشته باشد.

پاسالار با تشریح اقدامات مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی به منظور هر چه بهتر برگزار شدن دهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی(Medical science) کشور، تعداد ثبت نام شدگان را ۷۰۶۵ نفر اعلام کرد و افزود: تقریباً نیمی از این تعداد در مرحله اول آزمون شرکت کردند که بعد از غربالگری و مرتب سازی نمرات در نهایت ۹۰ نفر در هر حیطه مشخص شده و به مرحله دوم راه یافتند.

وی افزود: در پنجمین جلسه کمیته فنی دهمین دوره المپیاد دانشجویان علوم پزشکی، شیوه نامه اجرایی رسیدگی به اعتراضات آزمون مطرح و مقرر شد اعتراض ها صرفاً در ارتباط با ساختار و محتوای سئوالات پذیرفته شود ضمن اینکه شیوه نامه نحوه اهدای جوایز مطرح و کلیات آن نیز به تصویب رسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: