کد خبر: ۲۰۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۷ - 2018July 20
انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده‌های گیاهان دارویی با پنج عضو آغاز بکار کرد و پس از 16 سال فعالیت، هم اکنون اعضای آن به 160 عضو فعال افزایش یافته است

شفاآنلاین>سلامت>دبیر انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده‌های گیاهان دارویی کشور گفت: تاکنون 2416 پروانه تولید گیاهان دارویی در سطح کشور صادر شده است .

به گزارش شفاآنلاین،جعفر میرفخرایی، در اولین جشنواره ملی گیاهان دارویی استان گیلان که با رویکرد تجاری سازی گیاهان دارویی در شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد، اظهار کرد: انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده‌های گیاهان دارویی با پنج عضو آغاز بکار کرد و پس از 16 سال فعالیت، هم اکنون اعضای آن به 160 عضو فعال افزایش یافته است.

وی با اشاره به اهمیت گیاهان دارویی در زندگی بشر از دیر باز تاکنون و اهمیت تجاری سازی آن، ادامه داد: تاکنون 2416 فقره پروانه تولید گیاهان دارویی در سطح کشور صادر شده است که رقمی قابل توجه است.

وی افزود: اعضای انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده‌های گیاهان دارویی موفق شده است 262 فرآورده و 390 اسانس گیاهان دارویی را در اقصی نقاط کشور شناسایی کند.

میرفخرایی نداشتن برنامه در بحث ورود به تولید گیاهان دارویی را از مهمترین آسیب ها برشمرد و گفت: در هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی و برنامه ریزی صحیح می شود در بحث های کارآفرینی، درآمدزایی و پرهیز از تولید مازاد به شکل ایده آلی حضور یافت.

وی در بخش پایانی سخنان خود ظرفیت های موجود در آستارا را بسیار بالا برشمرد و تصریح کرد: این منطقه بهشت است و می توان از این ظرفیت بهره مندی مناسبی را داشت.

برچسب ها: سلامت ، دارو ، طب سنتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: