کد خبر: ۲۰۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۷ - 2018July 20
با بررسی 11 اسباب‌بازی اسلایم محبوب کودکان، در هشت مورد ترکیب حاوی بور یافت شد. این عنصر شیمیایی در بوراکس بوده و از آن برای چسبندگی محصولات اسلایمی استفاده می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>برخی از اسباب‌بازی‌های محبوب کودکان حاوی مقادیر خطرناکی از یک ماده شیمیایی مرتبط با استفراغ و اختلال در باروری هستند.

به گزارش شفا آنلاین، با بررسی 11 اسباب‌بازی اسلایم محبوب کودکان، در هشت مورد ترکیب حاوی بور یافت شد. این عنصر شیمیایی در بوراکس بوده و از آن برای چسبندگی محصولات اسلایمی استفاده می‌شود.

قرار گرفتن در معرض سطوح بالای بور باعث ایجاد علائمی مانند سوزش پوست، اسهال، استفراغ و ناراحتی معده می‌شود. همچنین بر باروری(Fertility) و جنین تاثیر می‌گذارد.

البته بسیاری از این محصولات دارای برچسب ایمنی و اطلاعات در مورد مواد تشکیل دهنده هستند، اما والدین باید احتیاط لازم را برای استفاده کودکان از چنین وسایل بازی داشته باشند.

بر اساس مجوز اتحادیه اروپا، میزان استفاده از بور در محصولات مصرفی حدود 300mg / kg است، اما سخنگوی کمیته ایمنی کالاهای مصرفی ایالات متحده اظهار کرد: ایالات متحده محدودیتی برای استفاده از بور در محصولات مربوط به کودکان ندارد.

بر اساس قوانین ایمنی محصولات کودکان، اسباب بازی یا محصولات مرتبط با کودکان نباید حاوی مواد خطرناک باشند، اما بر اساس تحقیقات صورت گرفته در محصولات اسلایم این موارد حدود چهار برابر بیشتر از میزان استاندارد است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: