کد خبر: ۲۰۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۷ - 2018July 20
بیماری ام اس ناشی از حمله سیستم ایمنی بدن به میلین است که منجر به اختلال در ارتباط بین مغز و سایر بخش های بدن می شود
شفا آنلاین>سلامت>دانشمندان دریافته اند بیماری ام اس حداقل ۵ سال قبل از تشخیص با وجود اختلالات سیستم عصبی نظیر درد یا مشکلات خواب قابل شناسایی است.

به گزارش شفا آنلاین، بیماری ام اس(MS) ناشی از حمله سیستم ایمنی بدن به میلین است که منجر به اختلال در ارتباط بین مغز و سایر بخش های بدن می شود و در نتیجه مشکلات بینایی، ضعف ماهیچه ها، مشکل در حفظ تعادل و هماهنگی و اختلالات شناختی ایجاد می شود. میلین ماده چربی است که امکان انتقال سیگنال های الکتریکی را فراهم می کند.

«هلن ترملت»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا، در این باره می گوید: «وجود این علائم هشداردهنده به خوبی در مورد بیماری آلزایمر(Alzheimer) و پارکینسون به اثبات رسیده است، اما تاکنون بررسی های کمی در مورد وجود علائم مشابه در مورد بیماری ام اس وجود داشته است.»

در این مطالعه، تیم تحقیق گزارش سلامت ۱۴ هزار فرد مبتلا به بیماری ام اس را با گزارش سلامت ۶۷ هزار فرد فاقد این بیماری مقایسه کرد.

فیبرومیالژیا که مشکل درد اسکلتی-عضلانی است در افرادی که بعدها مبتلا به بیماری ام اس شدند سه برابر بیش از دیگر شرکت کنندگان مشاهده شد.

همچنین مشخص شد سندرم روده تحریک پذیر در افراد مبتلا به این اختلال حدود دو برابر بیشتر است. سردردهای میگرنی و هر نوع اختلال در خلق و خو یا اختلال اضطراب که شامل افسردگی(Depression)، اضطراب، و اختلال دوقطبی است هم با میزان بالا در این گروه از شرکت کنندگان یافت شد.

این یافته ها می تواند به پزشکان در تشخیص زودهنگام بیماری و شروع درمان کمک کرده و بدین ترتیب روند اسیب به مغز و نخاع کُند شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: