کد خبر: ۲۰۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۷ - 2018July 20
خوردن آخرین وعده غذایی قبل از ساعت ۹ شب یا حداقل دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب می تواند ریسک ابتلا به سرطان های سینه و پروستات را کاهش دهد
شفاآنلاین>سلامت>مطالعه جدید نشان می دهد خوردن آخرین وعده غذایی قبل از ساعت ۹ شب یا حداقل دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب می تواند ریسک ابتلا به سرطان های سینه و پروستات را کاهش دهد.



به گزارش شفاآنلاین، محققان موسسه سلامت عمومی بارسلونا اسپانیا دریافتند در مقایسه با کسانی که بعد از ساعت ۱۰ شب شام می خورند یا بلافاصله بعد از خوردن شام به رختخواب می روند، افرادی که قبل از ساعت ۹ شب یا حداقل دو ساعت قبل از خواب شام شان را صرف می کنند حدود ۲۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به این نوع سرطان ها قرار دارند.

«مانولیس کوگویناس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «طبق نتایج مطالعه ما پیروی از الگوی تغذیه روزانه با کاهش ریسک سرطان مرتبط است.»

وی در ادامه می افزاید: «این یافته ها بر اهمیت ارزیابی ریتم شبانه روزی در مطالعات بر رژیم غذایی و سرطان تاکید دارد.»

در این مطالعه، تیم تحقیق داده های مربوط به ۶۲۱ مورد ابتلا به سرطان پروستات و ۱۲۰۵ مورد ابتلا به سرطان سینه و همچنین ۸۷۲ مرد و ۱۳۲۱ زن در قابل گروه کنترل را بررسی و ارزیابی کرد.

از شرکت کنندگان در مورد زمان بندی وعده های غذایی، عادات خواب و عادات زمانی سوال شده بود.

محققان دریافتند بیماران مبتلا به سرطان عمدتاً دیرهنگام شام می خورند.

سرطان های سینه و پروستات از جمله سرطان های هستند که ارتباط قوی ای با کارهای شیفت شبانه، اختلال در ریتم شبانه روزی و تغییر در ریتم های بیولوژیکی دارند.
برچسب ها: سلامت ، رختخواب ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: