کد خبر: ۲۰۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۷ - 2018July 19
طی یک سال گذشته تعداد 150 اورژانس اجتماعی راه اندازی شده است که با احتساب این تعداد، هم اکنون 350 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال است
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان بهزیستی گفت: طی یک سال گذشته تعداد 150 اورژانس اجتماعی راه اندازی شده است که با احتساب این تعداد، هم اکنون 350 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال است.

به گزارش شفا آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در نشست شورای اجتماعی و فرهنگی جنوب استان کرمان افزود: یکی از اقدامات پیشگیرانه ما این بود که مدل فعالیت پایلوتی را در بهزیستی کشور ارائه کردیم و طرح اجباری کردن غربالگری ازدواج از جمله این طرحها بود که آثار خوبی در کشور داشت.

وی با تاکید بر ارتقای اورژانس اجتماعی در جنوب کرمان با توجه به پیشانی بودن این منطقه اظهار داشت: تعداد نیروهای اورژانس اجتماعی(Social Emergency) این مجموعه در جیرفت به 2 برابر افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به سهمیه های کمک ازدواج در سطح کشور بیان کرد: در سال جاری 150 سهمیه برای جیرفت و عنبرآباد علاوه بر سهمیه سالانه اعطا می شود.

محسنی بندپی همچنین اظهار داشت: از فروردین ماه سال آینده در جیرفت و عنبرآباد، یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: سه هزار و پنج پشت نوبتی را در شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد به زودی تحت پوشش بهزیستی قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در راستای بالا بردن سطح آگاهی های افراد، خدمات مشاوره ای و آزمایشات ژنتیک را برای همه خانواده های که یک معلول(disabled) دارند رایگان می کنیم تا از تولد بچه های معلول جلوگیری شود.

سازمان بهزیستی کشور با داشتن 22 هزار نیروی متخصص، تخصصی ترین سازمان در امورپیشگیری از آسیب های اجتماعی به شمار می رود.

شهرستان جیرفت با بیش از 320 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب مرکز کرمان واقع شده است.

جنوب استان کرمان از هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر یک سوم استان کرمان را شامل می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: